رحمانی فضلی در اولین اجلاس ملی گزارش حقوق شهروندی:

ستاد تکریم ارباب رجوع در تمام استاندارى‌ها تشكيل شده است

وزیر کشور گفت: ستاد تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع در تمام استاندارى و فرماندارى ها تشكيل شده است.

برگزارى ٤ انتخابات با بالاترين مشاركت بدون مشكل امنيتى/حضور ٢١٧ نفر از بانوان در پست هاى مديريتىبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور ظهر امروز در اولین اجلاس ملی گزارش پیشرفت ها و راهکارهای رفع موانع تحقق حقوق شهروندی در محل اجلاس سران برگزار شد، اظهار کرد: وزارت کشور با توجه به ابعاد فعاليتى كه دارد در حوزه های سیاسی، اجتماعی، امنیتی و انتظامی مسئولیت‌های زیادی در اين حوزه ها بر دوش دارد.

وی در ادامه افزود: با توجه به اينكه یک سال است كه منشور حقوق شهروندی منتشر و در اختیار قرار گرفته شده اما رئیس جمهور از روز اول تشکیل دولت به بنده به عنوان وزیر کشور یادآوری کردند که باید مُر قوانین در حوزه رعایت حقوق بشر در وزارت کشور مبنای کار باشد.

وزیر کشور تصریح کرد: تلاش کرده‌ايم هم در حوزه داخلی وزارت کشور و هم در ارتباط با مردم با توجه به اینکه این وزارتخانه پیشانی برخورد حاکمیت در عرصه های سیاسی اجتماعی امنیتی و انتظامی است، بتوانيم پاسخ درخوری بدهيم.

رحمانی فضلی گفت: در وزارت کشور تقریباً 20 درصد شاغلین را در سمت‌های سرپرستی و مدیریتی که حدود 217 نفر هستند را به بانوان اختصاص داده ایم به طوری که تعداد دهیاران با 144 درصد افزایش به رقم 2  هزار و 167 نفر رسید است همچنین در تمام سطوح از معاون استاندار، فرماندار، معاون فرماندار و بخشدار و دهیار تلاش کردیم از بانوان استفاده کنیم.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در حوزه آزادی و امنیت شهروندی تلاش مستمر و فعالى شورای امنیت و شوراهای تامین داشته اند گفت: با تلاش‌های صورت گرفته اکنون شاهد کاهش سالیانه 5 درصد آمار سرقت هستیم به گونه ای که این آمار قبل از این دولت 5 درصد افزایش می یافت یعنی عملكرد 10 درصدى را در اين حوزه شاهد هستيم.

وزیر کشور اضافه کرد: با توجه به اقدامات انجام شده میزان جعل اسناد و مدارک 4 درصد کاهش یافته است همچنین 130 هزار قبضه سلاح غیر مجاز جمع آوری شده و از طرف دیگر کاهش 6 درصدی جرائم به عنف، 7 درصدی زورگیری و 10 درصدی شرارت داشته ایم که همه اینها بستر امن اجتماعى را براى مردم فراهم مى كند تا آنها در جامعه آرامش بيشترى داشته باشند.

رحمانی فضلی در ادامه سخنان خود با بيان اينكه یکی از حقوق اساسی مردم مشارکت در سرنوشت و تعیین سرنوشت خودشان است که در نظام جمهوری اسلامی ایران در قالب انتخابات شكل مى گيرد، گفت: در حوزه حق تعیین سرنوشت چهار انتخابات را در دو مقطع با بالاترین مشارکت انجام دادیم.

وی ادامه داد: برای نخستین بار 24 فرآیند انتخابات را در 140 شهر به صورت الکترونیکی برگزار کردیم همچنین شاهد افزایش مشارکت، سلامت انتخابات، امنیت و قانونمندی بودیم به گونه ای که با بالا ترین مشارکت حتى یک مورد مسئله امنیتی در انتخابات نداشتیم.

وزیر کشور با بیان اینکه برای اداره امور حدود 93 هزار نامه ای را که به سامانه های وزارت کشور رسیده بود پاسخگو بوده ایم، گفت: در تمام سطوح سلسله مراتبی وزارت کشور از استاندارى ها تا فرمانداری ها ستاد تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع تشکیل شده و مرتب پاسخگو هستیم.

رحمانی فضلی اضافه کرد: وزارت کشور در حوزه در دسترسی به اطلاعات طبق برآوردهايى که سامانه پیگیری ریاست جمهوری ارائه کرده است ما به 95 درصد از مراجعین پاسخگو بوده ایم.

وی بیان کرد: در حوزه حریم خصوصی دستورالعمل چگونگی نصب دوربین های مداربسته و ساماندهی به کارگیری پهپادها با کاربرد غیرنظامی ابلاغ و پیش نویس لایحه ممنوعیت خرید و فروش و به کارگیری تجهیزات شنود توسط دبیرخانه شورای امنیت کشور تهیه و براى طى مراحل تصویب ارائه شده است.

وزیر کشور با اشاره به فعالیت این وزارتخانه در حوزه تشکل ها و برگزاری راهپیمایی ها به صورت قانونی گفت: بعد از 8 سال به لطف دولت تدبیر و امید و تاکیدات رئیس جمهور در سال اول دولت خانه احزاب با همکاری تمامی احزاب و با یک ترکیب جدید شروع به کار کرد و اکنون در تمام مراحل مشارکت های سیاست داخلی به صورت فعال ایفای نقش می کنند به گونه‌ای که اکنون خانه احزاب در 10 استان شعبه دارد و استان‌ها هم در این زمینه فعال هستند، همچنین در 340 شهرستان دفاتر فرعی احزاب نیز در حال فعالیت هستند.

رحمانی فضلی ادامه داد: در طول فعاليت دولت تدبير و اميد نیز 55 پروانه فعالیت برای احزاب و گروه‌های سیاسی صادر شده همچنین برای 395 مورد از انجمن های صنفی تخصصی و کانونهای بازنشستگی پروانه تمدید فعالیت صادر شده است.

وی تأکید کرد: هیچ حزبی در دولت تدبیر و امید منتظر مجوز پشت درهای وزارت کشور نیست و به درخواست ها در موعد مقرر پاسخ داده شده است.

وزیر کشور با بیان اینکه در طول دولت تدبیر و امید 130 کنگره سراسری احزاب برگزار شده است، گفت: در لایحه بودجه 97 نیز حدود 4 میلیارد تومان برای کمک به احزاب پیش بینی کرده ایم.

رحمانی فضلی با اشاره به برگزاری تجمعات نیز تصریح کرد: در سال جاری و در دانشگاه ها به مناسبت 16 آذر 1000 مراسم سخنرانى برگزار شده که هیچ کدام از این جلسات تعطیل نشده اند و همه آنها در سلامت و امنیت کامل برگزار شده است.

وی ادامه داد: در انتخابات ریاست جمهوری نیز حدود 42 هزار مورد سخنرانی و تجمع داشته ایم که در برخی از سخنرانی ها بیش از 150 هزار نفر جمعیت حضور داشتند و همزمان ستادهای مختلف برگزاری مراسم ها را انجام دادند که بدون هیچ گونه درگیری و مشکل خاص امنیتی و انتظامی و با کمال آرامش تمامی مراسم ها و تجمعات برگزار شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار