ظرفیت‌های دانشگاهی باید متناسب با شرایط جامعه باشد

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت : ظرفیت‌های دانشگاهی و صنعتی باید متناسب با شرایط جامعه ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان در دیدار با نخبگان و پژوهشگران سپاه و بسیج استان افزود: باید ظرفیت‌های کاری، علمی و دانشگاهی خود را با فضای جامعه خود بسنجیم و مدیریت کنیم؛ اگر این تناسب برقرار نباشد مشخص می‌شود ما هوشمندانه عمل نکرده ایم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با بیان اینکه برای معرفی تمدن اسلامی به جهان نیازمند ابزار علمی و پژوهشی هستیم، اضافه کرد: کسب دانش و روش دستیابی به علم و دانش باید با استاندارد‌های اسلامی، توحیدی و قرآنی هماهنگ باشد.

وی گفت: دستیابی به علم مطابق با استاندارد‌های حلال بدان معنا نیست که ما از تجربه‌های دیگران استفاده‌ای نبریم؛ بلکه به فرموده رهبری باید علم و دانش مفید را کسب کنیم.

امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه اسلام تحول بی نظیر علمی را در جهان پایه گذاری کرد؛ گفت: تفکر در بستر ذکر رشد پیدا می‌کند، فکری که با ذکر الهی همراه باشد و به دنبال تولید سلاح هسته‌ای برای کشتار مظلومان جهان نباشد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی گفت: بوعلی سینا، شیخ انصاری، امام خمینی (ره)، شهید شهریاری و دیگر بزرگان همه در بستر عرفان الهی به جایگاه‌های بزرگ علمی دست پیدا کرده اند؛ زیرا جوشش علمی در این شرایط در انسان‌ها ایجاد می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: خدای متعال مدرسه دنیا را با هدف کرامت آموزی و کرامت بخشی به انسان ایجاد کرد تا زمینه ساز ایجاد تمدن اسلامی شود؛ اما سران استکبار جهانی فهمی از این تمدن اسلامی ندارند.

وی عنوان کرد: نمونه تمدن غربی قتل عام مردم یمن، میانمار، فلسطین، غزه و نابودی عراق و سوریه است و کارنامه تمدن سازی آن‌ها حاوی این لکه‌های ننگین است؛ اما در تفکر تمدن اسلامی، امام زمان (ع) ما مصلح کل و منجی عالم بشریت است.

انتهای پیام/

دیدار نخبگان و پژوهشگران سپاه و بسیج استان با امام جمعه قزوین

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار