طرح پیشنهادی آمریکا به چین برای افزایش تحریم ها علیه کره شمالی

آمریکا پیش‌نویس طرح پیشنهادی خود برای افزایش فشارها علیه کره شمالی را به چین ارائه کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، یک مقام آمریکایی اعلام کرد واشنگتن ضمن ارائه پیش نویس طرح پیشنهادی خود برای افزایش تحریم ها علیه کره شمالی به چین، امیدوار است تمامی اعضای شورای امنیت با رأی قاطع خود آن را تصویب کنند.

یک مقام ارشد دولت ترامپ نیز تاکید کرد مذاکراتی برای تصویب قطعنامه ای جدید در شورای امنیت علیه کره شمالی در حال انجام است اما هنوز توافقی حاصل نشده است. وی اظهار کرد: «ما در تلاشیم برای تصویب یک قطعنامه جدید به توافق برسیم.»

هنوز جزئیات طرح پیشنهادی آمریکا منتشر نشده است؛ اما واشنگتن تمایل دارد تحریم های بین المللی علیه کره شمالی را تا دست کشیدن کامل این کشور از برنامه های هسته ای و تسلیحاتی خود تشدید کند. تلاش های واشنگتن برای تشدید تحریم ها علیه پیونگ یانگ در حالی است که کره شمالی اخیرا قدرتمندترین موشک بالستیک خود را که قابلیت هدف قرار دادن تمامی نقاط آمریکا را دارد، آزمایش کرده است.

یکی از اقدامات آمریکا برای اعمال فشار علیه کره شمالی محدود کردن ذخایر نفت این کشور است که با تحریم های پیشین سازمان ملل این میزان به 2 میلیون بشکه در سال محدود شده است. چین، که بزرگترین تامین کننده نفت کره شمالی است، از تحریم های پیاپی سازمان ملل علیه کره شمالی حمایت کرده است؛ اما همچنان در مقابل درخواست اخیر آمریکا برای قطع عرضه نفت به همسایه خود مقاومت می کند. وزارت خارجه چین و سفیر این کشور در واشنگتن از اظهار نظر فوری در خصوص این درخواست خودداری کردند.

آمریکا همچنین در چارچوب اعمال تحریم های بیشتر علیه کره شمالی، از شورای امنیت سازمان ملل خواسته است 10 کشتی را در فهرست سیاه خود قرار دهد. گفته می شود این کشتی ها محصولات نفتی را به کشتی های کره شمالی منتقل می کنند.

این در حالی است که چین در واکنش به راهبرد جدید امنیت ملی آمریکا و اعلام پکن به عنوان رقیبی که در پی به چالش کشیدن قدرت این کشور است، اعلام کرد همکاری دوجانبه چین و آمریکا به نتیجه ای برد-برد برای دو کشور منجر خواهد شد.

 

انتهای پیام/

پیشنهاد آمریکا به چین برای تحریم کره شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار