صدور 503 مدرک تحصیلی سوادآموزی درشهرستان قروه

رئیس نهضت سوادآموزی قروه از صدور ۵۰۳ مدرک تحصیلی سوادآموزی در سال جاری خبر داد و گفت: سوادآموزان قروه ای موفق به دریافت این مدارک تحصیلی شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،عباس حسنی پدرام در نشست شورای پشتیبانی سواد آموزی شهرستان قروه گفت: یکی از اهم کارهای این اداره در سال جاری امضا تفاهم نامه سوادآموزی با ۱۳ ارگان در قالب پوشش افراد بیسواد این ادارات می باشد.
وی با اشاره به عملکرد اداره نهضت سوادآموزی قروه، از برگزاری آزمون دوره توانمندسازی آموزش دهندگان با شرکت ۱۹۶ نفر از شهرستان های قروه، دهگلان و سریش آباد به مدت پنج روز و به صورت سیستمی خبر داد.
حسنی پدرام تشکیل شورای سوادآموزی روستایی، صدور مدرک تحصیلی برای ۲۴۵ نفر از سوادآموزان در دوره سوادآموزی، برای ۲۲۶ نفر در دوره انتقال و ۳۲ نفر در دوره تحکیم را از دیگر کارهای انجام شده توسط نهضت سوادآموزی قروه عنوان کرد.
به گفته وی تا کنون استعلام و کنترل بیش از ۳۰ هزار نفر از مدارک افراد جهت تعیین بیسوادان در سامانه سوادآموزی انجام شده است.

وی  از تأسیس مرکز یادگیری سوادآموزی محلی با شرکت ۷۵ نفر از سوادآموزان خبر داد و از این مرکز به عنوان چهارمین مرکز یادگیری در سطح استان کردستان نام برد.

رئیس نهضت سوادآموزی قروه در ادامه تصریح کرد: تهیه و توزیع اقلام آموزشی و کتب رایگان به تعداد ۸۸۰ نفر از سوادآموزان و برگزاری دوره های فن بیان و مهارت های رایانه از دیگر اقدامات انجام شده در سال جای بوده است.

حسنی پدرام به مشکلات و چالش های پیش روی سوادآموزی در سطح شهرستان پرداخت و بیان کرد: نبود انگیزه میان سوادآموزان علیرغم اعلام برای پرداخت پاداش قبولی، ممانعت سرپرست خانواده، همکاری نداشتن دهیاران و هیئت امنای مساجد جهت اختصاص مکان برای تدریس از جمله این چالش هاست.

وی در پایان آموزش سواد پایه، زمینه سازی برای یادگیری مادام العمر و آموزش مهارت های لازم در زندگی، زمینه سازی برای کارآفرینی و بهبود کیفیت زندگی، تقویت مسئولیت پذیری، ایجاد فرصت یادگیری برابر و ... را از اصلی ترین کارکردهای مرکز یادگیری دانست.

انتهای پیام/م

سوادآموزان قروه ای موفق به دریافت  مدرک تحصیلی شدند

 

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.