نظرسنجی: انتخاب ترامپ موجب افزایش نژادپرستی در آمریکا شده است

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد ۶۰ درصد آمریکایی‌ها معتقدند راهیابی ترامپ به کاخ سفید موجب افزایش نژادپرستی در آمریکا شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وبسایت «وکس» نوشت: رئیس جمهوری که همواره بر ساخت دیوار مرزی تاکید می کند و در محکوم کردن رفتارهای خشونت آمیز سفیدپوستان علیه سیاه پوستان عاجز است، چگونه می تواند وضع را در آمریکا را بهبود ببخشد؟ یک نظرسنجی جدید از سوی «مرکز تحقیقات پیو» نشان داد اکثریت آمریکایی ها معتقدند انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا وضع نژادپرستی و تبعیض نژادی در این کشور را بدتر کرده است.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، 60 درصد آمریکایی ها معتقدند روی کار آمدن ترامپ موجب افزایش موج نژاد پرستی در این کشور شده است. 83 درصد از دموکرات ها در این نظرسنجی اعلام کردند انتخاب ترامپ موجب تشدید تبعیض نژادی در آمریکا شده است. 81 درصد دموکرات ها پیشتر نیز در سال 2016 این امر را پیش بینی کرده بودند. اما بیشترین تغییر موضع را در میان جمهوری خواهان می توان مشاهده کرد. تنها 10 درصد جمهوری خواهان در پیش بینی های انتخاباتی معتقد بودند انتخاب ترامپ موجب افزایش نژاد پرستی خواهد شد؛ اما این رقم در حال حاضر به 25 درصد افزایش یافته است.

این نظرسنجی از 29 نوامبر تا 4 دسامبر برگزار شد و 1503 نفر در آن شرکت کردند. نتایج همچنان نشان دهنده شکاف میان نظرات دموکرات ها و جمهوری خواهان در آمریکا است؛ با این حال این نظرسنجی بر این امر تاکید دارد که دولت ترامپ نه تنها در حل معضل نژادپرستی در آمریکا اقدامی نکرده است بلکه یک گام رو به عقب برداشته است.

 انتهای پیام/

افزایش نژادپرستی در آمریکا پس از به قدرت رسیدن ترامپ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار