توزیع ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال کتاب در مدارس مازندران

۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال کتاب در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ در مدارس مازندران توزیع شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمد شعبانی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران از توزیع ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال کتاب در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ در مدارس مازندران خبر داد و گفت: این رقم در کشور بی سابقه بوده و مازندران از این حیث در مقام نخست کشور قرار دارد.

وی افزود: این میزان کتاب شامل ۱۳۵ هزار جلد کتاب در ۱۱۰۰ عنوان بوده است. اما در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ مبلغ ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال کتاب خریداری شده که شامل ۱۴۰ هزار جلد کتاب و ۱۱۲۵ عنوان است.

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه دانش آموزان اهل مطالعه نو اندیش و خلاق هستند، گفت: به مرور زمان فرد به کتابخوانی انس می‌گیرد و این فرهنگ در انسان نهادینه می‌ شود و می‌توان گفت: مطالعه و  رجوع  به کتاب تأثیرگذارترین و با ارزش‌ترین چیزی است که ما را از زشتی ها، فساد، کج روی‌های سیاسی، اجتماعی و دینی باز  می‌دارد.

شعبانی با بیان اینکه با مطالعه کتاب اندیشه‌ های انسان باز و ذهن وسیع شده و کتابخوانی منجر به از بین رفتن سطحی نگری می‌شود، افزود: فرهنگ کتاب خوانی و فعالیت‌های مشابه باید به مدارس کشیده شود.

وی با بیان اینکه وضعیت کتابخوانی دانش آموزان مازندرانی امیدوار کننده است، گفت: مازندران در سال گذشته ۴ هزار و ۵۰۳ کتابیار داشته و میزان کل کتاب‌ ها در کتابخانه‌ های مدارس مازندران بیش از ۳ میلیون نسخه است.

انتهای پیام/ م

توزیع کتاب در مدارس مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار