افتتاح دفتر تئاتر؛

افتتاح دفتر تئاتر بچه‌های مسجد در لرستان

دفتر تئاتر بچه‌های مسجد لرستان امروز با حضور مدیر حوزه هنری کشور در خرم‌آباد افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ مدیرکل حوزه هنری لرستان محمد امیدی‌پور اظهار داشت: تئاتر بچه‌های مسجد در اوایل انقلاب وجود داشت حوزه هنری در عرصه ادبی اوایل انقلاب تجره‌هایی در این خصوص داشتند.

وی افزود: این تجربه تحت عنوان قصه‌های بچه‌های مسجد که از دل آن تجربه، عرصه‌های مختلف ادبیات، مانند ادبیات دفاع مقدس شکل گرفت و امروز به عنوان یک جریان ادبی در کشور به رسمیت شناخته شده است.

مدیرکل حوزه هنری لرستان، عنوان کرد: تئاتر آغاز یک جریان در کنار دیگر جریان‌ها است و باید صبور باشیم و مسئولین کمک کنند تا این عرصه به پیشرفت دست یابد.

امیدی‌پور عنوان کرد: همچنین بچه‌های تئاتر نیز باید کمک کنند که آرام آرام به یک جریان فرهنگی و هنری در کنار سایر جریان‌ها برسیم.

وی اضافه کرد: فعالیت در این عرصه می‌تواند سایر جریان‌های ادبی را در استان و کشور تقویت کند و به یک نمونه از تئاتر مردمی تبدیل شود که خصوصیات خود را دارد و همچنین طرفداران خود را پیدا خواهد کرد.

مدیرکل حوزه هنری لرستان با اشاره به اینکه نسبت به این موضوع خوشبین هستم، تصریح کرد: برای تقویت این حوزه کمک می‌کنیم تا مانند سال‌های اخیر که تئاتر لرستان پیشرفت کرده و شکوفا شد امروز نیز به پیشرفت برسیم.

امیدی‌پور یادآور شد: کسب جوایز بین‌المللی و سراسری که هنرمندان در این عرصه به دست آوردند دلیل محکمی بر این ادعا است و با وجود زمینه خوب نمایشی که استان دارد علی رغم کاستی‌های استان مثل کمبود پلاتو هنرمندان توانستند سختی‌ها را پشت سر بگذارند و در سطح کشور نام خوبی برای استان ایجاد کنند.

انتهای پیام/م

دفتر تئاتر بچه‌های مسجد در لرستان افتتاح شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.