مدیرکل زندان‌های استان کردستان گفت: تئاتر در زندان‌های استان کردستان به عنوان یک فعالیت اصلاحی و تربیتی مهم در مسیر بازگشت افراد به جامعه محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛اسحاق ابراهیمی مدیرکل زندان‌های کردستان ظهر امروز در اختتامیه نخستین جشنواره تئاتر زندانیان کردستان که در سنندج برگزار شد، زندانبانی اسلامی را یکی از دستاوردهای مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و گفت: تفاوت زندانبانی اسلامی با سایر نظام‌های زندانبانی دنیا در این است که نگاه به زندانی در زندانبانی اسلامی نگاهی توام با کرامت است.

وی افزود: هدف از مجازات اصلاح و تربیت فرد مجرم است اما این در حالی است که در سایر نظام‌های زندانبانی دنیا، هدف از مجازات حبس صرفا تنبیه و صلب آزادی از افراد مجرم بوده و فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی نیز آن طور که در زندانبانی اسلامی به چشم می‌خورد، مورد توجه قرار  نمی‌گیرد.

 مدیرکل زندان‌های کردستان تئاتر را مادر همه هنرها دانست و گفت: با توجه به تاثیرات مثبت و جامعیت تئاتر و همچنین وجود ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوب در میان مددجویان زندان‌های استان، بر آن شدیم تا با توسعه این هنر بتوانیم اوقات فراغت مدجویان را به بهترین روش ممکن مدیریت کنیم تا زمینه تغییر نگرش و اصلاح رفتار آنان فراهم شود. 

ابراهیمی با اعلام حمایت از مددجویانی که در فعالیت‌های هنری بالاخص تئاتر فعالیت می‌نمایند، یادآور شد: اکنون که این فرصت پیش آمده تا هنر تئاتر در زندان‌های استان توسعه پیدا کند امیدواریم با توجه به پیگیری‌های به عمل آمده، در آینده نزدیک آن دسته از مددجویان علاقه‌مندی که در مدت زمان تحمل حبس با شرکت در کلاس‌های تئاتر، استعداد خود را در این حوزه شکوفا کرده باشند.

مدیرکل زندان‌های کردستان رسالت سازمان زندان‌ها را اصلاح و تربیت بزهکاران دانست و گفت: تئاتر در زندان‌ها می‌تواند به عنوان یک فعالیت اصلاحی و تربیتی مهم در مسیر بازگشت افراد بزهکار به جامعه و همچنین پیشیگیری از وقوع جرم و تکرار مجدد آن مورد استفاده قرار گیرد.

وی خودشناسی را یکی از اهداف تئاتر در زندان‌ها دانست و اضافه کرد: زندان، مکان محدود و بسته‌ای است و امکان اجرای فعالیت‌های هنری به گونه‌ای که یک اثر فاخر تولید شود به راحتی امکانپذیر نیست اما آنچه که در پس پرده هنر تئاتر در زندان‌ها نهفته، این است که مددجویان با شرکت در این فعالیت‌های هنری، خود را به درستی شناخته و از این طریق بتوانند به جایگاه واقعی خود دست یابند.

گفتنی است؛ اولین جشنواره تئاتر زندانیان استان که از سه روز پیش در محل سالن آمفی تئاتر زندان مرکزی سنندج کار خود را با حضور 10 گروه تئاتر از مددجویان مراکزاصلاحی و تربیتی سطح استان آغاز کرده بود، با معرفی آثار برتر به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/ د م

برگزاری اولین جشنواره تئاتر زندانیان کردستان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.