واعظی در جمع خبرنگاران:

سیف تحت فشار است اما به کار خود ادامه می‌دهد/به طرح تحول سلامت در بودجه توجه شده است

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: هیچ تصمیمی در ریاست جمهوری برای تغییر سیف گرفته نشده است.

سیف تحت فشار است اما به کار خود ادامه می‌دهد/به طرح تحول سلامت در بودجه توجه شده استبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در جمع خبرنگاران درباره تصمیمات جلسه امروز هیئت دولت، گفت: امروز مفصل به آلودگی هوا در جلسه هیئت دولت پرداخته شد رئیس جمهور دستور داد تا همه سازمان ها و وزارتخانه های ذیربط همکاری کنند تا آلودگی هوا کاهش یابد، همچنین تاکید شد که به حمل و نقل عمومی بیشتر پرداخته شود.

وی با بیان اینکه در لایحه بودجه به اشتغال جوان توجه جدی شده است، افزود: رئیس جمهور روز گذشته اعلام کرد که دولت تابع نظرات مردم است، بودجه کاملا روشن است و همه درباره آن نظر دادند و تحلیل کردند.

واعظی با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور به سازمان برنامه و بودجه ماموریت داده تا به نظرات مردم توجه کند، درباره شایعات مطرح شده برای تغییر رئیس کل بانک مرکزی، اظهار کرد: قیمت ارز مقداری بالا رفت سیف از طرف جامعه و بخش های مختلف تحت فشار بود تا قیمت ارز را تعدیل کند.

رئیس دفتر رئیس جمهور اضافه کرد: در این شرایط نیاز است که دستگاه های مختلف، مردم و رسانه با وی همکاری کنند. یکباره خبری بی اساس مطرح شد ما هم به نوعی اعلام کردیم که خبر درستی نیست.

وی با بیان اینکه سیف کار خود را ادامه می دهد، اظهار کرد: هیچ تصمیمی در ریاست جمهوری برای تغییر او گرفته نشده و هیچ بحثی هم در این مورد نبوده است.

رئیس دفتر رئیس جمهور درباره طرح تحول سلامت، بیان کرد: در بودجه سال آینده اعتبارات قابل توجهی برای طرح سلامت در نظر گرفتیم البته هم زمان رئیس جمهور دستورالعملی به وزیر بهداشت ابلاغ کرد که صرفه جویی کنید بدون اینکه به مردم نیازمند، فشار بیاید.

واعظی درباره کسری بودجه طرح تحول سلامت اظهار کرد: آنچه در این طرح پیش بینی شد براساس آمار بود که مردم از پزشک، آزمایشگاه و دارو استفاده میکردند از زمانی که تعداد اینها افزایش و پرداخت‌ها کمتر شد به نوعی پیش بینی روز اول با آنچه که اتفاق افتاد، متناسب نبود.

وی اضافه کرد: یک باره مراجعات به پزشکان، آزمایشگاه ها و.. بسیار افزایش یافت، ضروری است تا سامان دهی  انجام شود تا دولت بتواند تعهداتش را اجرا کند.

واعظی درباره حقوق شهروندی اجرا نشدن برخی محورهای آن، تصریح کرد: حقوق شهروندی حقی است که مردم دارند تصمیم جدی دولت اجرای این مهم است.باید حقوق شهروندی در کشور به فرهنگ تبدیل شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه مردم باید حقوق شهروندی خود را بشناسند، گفت: تفاوت جلسه روز گذشته با جلسات قبل کاملا محسوس بود. ما در آن جلسه حتی یک سخنرانی نداشتیم. بلکه وزرا و روسای دستگاه ها به مردم گزارش دادند.

واعظی اضافه کرد: رئیس جمهور به وزرا اعلام کرد که شش ماه یک بار گزارش حقوق شهروندی دهند. دولت از زیادی برای اجرای این مهم دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۷ ۱۴ دی ۱۳۹۶
سیف ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۲۹ آذر ۱۳۹۶
اگر نهاونديان هم بيايد همچنان تحت فشار خواهد بود شايعه از اينجا شروع شده بود كه تكذيب شد
آخرین اخبار