حفر 550 هزار چاه غیرمجاز در کشور

550 هزار چاه غیرمجاز در کشور حفر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، یوسف خدادادی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل در جلسه طرح صیانت از منابع آبی کشور با اشاره به اهمیت توجه بیشتر به منابع آبی کشور، اظهار کرد: در سالیان گذشته در موضوع صیانت از منابع آب‌های زیرزمینی آن‌گونه که باید برنامه‌ریزی می‌شد، اقدامی صورت نگرفته و همین عامل باعث ایجاد بحران آب در برخی از مناطق کشور شده است.

وی با اشاره به حفر 550 هزار چاه غیرمجاز در کشور، افزود: آخرین آمار اعلام شده در این خصوص، کاهش چاه‌های غیرمجاز به تعداد 350 هزار چاه غیرمجاز است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: پیش از این تعداد چاه‌های غیرمجاز در استان اردبیل به 650 حلقه می‌رسید که با پیگیری و نظارت‌های لازم این تعداد از چاه‌ها به 150 مورد کاهش پیدا کرده و امیدواریم مابقی نیز در سریع‌ترین بازه زمانی رسیدگی شده و از هدررفت منابع آبی جلوگیری به عمل آید.

خدادادی افزود: جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز باید در اولویت اول قرار گرفته و وزارت نیرو مکلف است توجه ویژه‌ای برای جلوگیری از اتلاف منابع آبی و حفر چاه های غیرمجاز انجام دهد.
وی گفت: عده‌ای از افراد با تصرف بستر حریم رودخانه‌ها، علاوه بر تخریب منابع طبیعی و تضییع حقوق بیت‌المال، باعث ایجاد حوادث غیرمترقبه شده و زمینه ایجاد اتفاقات غیرقابل جبرانی را پیش می‌آورند و دستگاه‌های نظارتی و قضایی برخورد جدی با وقوع چنین تخلفاتی انجام خواهند داد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل افزود: برای صیانت از منابع آبی کشور نیازمند انجام اقدامات فرهنگی، اجتماعی و قضایی هستیم تا با جلوگیری از ایجاد چاه‌های غیرمجاز و فرهنگسازی استفاده صحیح از منابع آبی، برنامه‌های عملی و مناسبی در این حوزه اجرایی شوند.

 

انتهای پیام/ع

طرح صیانت از منابع آب‌های زیرزمینی در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.