سومین بز شبیه سازی شده در اصفهان به دنیا آمد

مدیر مزرعه تحقیقات پژوهشکده رویان اصفهان گفت: محققان ما موفق به تولید سومین بز شبیه سازی شده شدند که علاوه بر تولید شیر زیاد، مقاوم به گرماست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی حاجیان مدیر مزرعه تحقیقات پژوهشکده رویان اصفهان اظهار داشت: به دنبال واردات بز مورسیا با هزینه های هنگفت به داخل کشور از ابتدا تلاش کردیم در قالب یک پژوهش اقدام به تولید بز مورسیا کنیم.

وی با بیان اینکه بز مورسیا به خاطر تولید شیر زیاد و اینکه مقاوم به آب و هوای گرم و خشک است، پس از رسیدن به فناوری تولید بز سانن و آلپاین در برنامه تحقیقات پژوهشکده رویان قرار گرفت، ادامه داد: تولید این نوع بزها در راستای رسیدن علم به ثروت و اقتصاد مقاومتی است به طوری که با رسیدن به فناوری بز سانن و آلپاین سالانه از هر یک از این نژاد بزها ، یکصد راس بز تولید می‌شود.

مدیر مزرعه تحقیقات پژوهشکده رویان اصفهان با اشاره به اینکه با واردات انواع دام به کشور ضمن اینکه احتمال انتقال بیماری وجود دارد، تصریح کرد: همچنین در واردات، دام ها احتمالا به خاطر تغییر آب و هوایی از بین می روند و در این روش هزینه های هنگفتی صرف خرید این نوع دام ها می شد که در پژوهشکده رویان تلاش کردیم با شبیه سازی نژادهای مختلف بز بتوانیم به خودکفایی برسیم و از تمام این عوامل پیشگیری کنیم.

وی اعلام کرد:‌ پژوهشگران رویان موفق به شبیه سازی سه بز از نژاد مورسیا شدند و توانستند به فناوری های نوین تولید مثل بپیوندند.

انتهای پیام/م  

شبیه سازی بز مورسیا در پژوهشکده رویان اصفهان صورت گرفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار