گسترش همکاری‌های علمی دانشگاه‌های هند و شیراز

همکاری‌های علمی دانشگاه‌های هند و شیراز توسعه می‌یابد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ در دیدار هیات اعزامی از دانشگاه مانیپال هند با نمایندگان دانشگاه‌های شیراز زمینه‌های همکاری علمی دو جانبه بررسی شد.

در این نشست نمایندگانی از دانشگاه شیراز، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه صنعتی، دانشگاه آزاد اسلامی و به معرفی توان علمی-پژوهشی واحد دانشگاهی خود پرداختند.

محمدرضا خلیلی رایزن علمی ایران در شبه قاره هند با بیان اینکه دانشگاه مانیپال یکی از معتبرترین دانشگاه‌های هند محسوب می‌شود، اظهار کرد: این دانشگاه تجربیات موفقی در زمینه بین المللی سازی دانشگاه و توجه به آموزش‌های مهارتی داشته است.

وی اضافه کرد: دانشگاه مانیپال ۲۵۰ هزار دانشجو دارد که ۴۰ درصد آن‌ها از ۸۹ کشور جهان هستند.

وینود ویشواناتان نماینده دانشگاه مانیپال هند تصریح کرد: این دانشگاه ۳ شعبه در هند و ۵ شعبه در خارج از این کشور دارد و فعالیت خود را بر ارائه خدمات دیجیتال، الکترونیکی و آموزش‌های مجازی متمرکز کرده است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه شیراز دارای دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی بسیار پیشرفته‌ای است، در این نشست به بررسی زمینه همکاری و تبادل تجربیات دوجانبه پرداختیم.

محمدجواد دهقانی سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام نیز گفت: تعامل دانشگاه‌های شیراز با مراکز علمی بین المللی مانند دانشگاه مانیپال زمینه تحول در نظام آموزشی و تبدیل خدمات علمی به ثروت را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه مانیپال هند از ۵۰ سال پیش در رشته‌های علوم پزشکی و مهندسی دانشجویان بسیاری از سراسر جهان جذب کرده است، افزود: فعالیت‌های علمی این دانشگاه می‌تواند الگوی مناسبی برای دانشگا‌های شیراز در جذب بیش از پیش دانشجویان بین‌المللی از کشور‌های همسایه باشد.

انتهای پیام/ن

 توسعه همکاری‌های علمی دانشگاه‌های هند و شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار