وزیر کار خبر داد

اختصاص سبد كالا برای ١٠ ميليون ايرانی/عده ای در كشور لاكچری می خورند،می پوشند و می گردند

وزير كار،تعاون و رفاه اجتماعی گفت: براي ده ميليون ايرانی سبد كالا كه بیشتر شامل مواد پروتئينی می شود در نظر گرفته شده است.

اختصاص سبد كالا براي ١٠ ميليون ايرانی/عده ای در كشور لاكچری مي خورند، لاكچری مي پوشند و لاكچری مي گردندبه گزارش خبرنگارحوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی ربيعی وزيركار،تعاون و رفاه اجتماعی در حاشيه اختتاميه نخستين جشنواره موسيقی نغمه های كار و تلاش در جمع خبرنگاران اظهار كرد: يك بسته غذايی برای افراد دهك پايين تدارك ديده ایم كه بزودی تحويل مردم داده می شود و سعی داريم در اين بسته حمايتی به افراد بيشتری داده شود.

وی افزود: در گام اول برای ١٠ ميليون نفر سبد کالا در نظر گرفته شده است و اگر بتوانيم در هفته آينده دهک های دیگری  را به ليست اضافه كنيم.

ربيعی بیان كرد: رئيس جمهور تاكيد كرده است برنامه ای برای اقشار پايين جامعه علاوه بر افزايش مستمری و  حقوق در نظر بگیریم که در این راستا برنامه های رفاهی جامعی تدارك دیده ایم كه يكی از این برنامه های رفاهی اختصاص بسته های حمايتی به دهك های پايين جامعه است كه اين بسته های غذايی بيشتر شامل مواد پروتئينی می شود.

وزير كار با بیان اینکه يك دهك از جامعه رفتارهايشان كنترل نمی شود و آن قدر ثروتمند هستند كه يك روز به رستوران گردان می روند و بستنی طلايی ميل می كنند،گفت: اين افراد لاكچری می خورند و لاكچری می پوشند و هم لاكچری می گردند.

ربيعی اذعان كرد: بعضی افراد لاكچری می گردند و با ٨٠ ميليون زيورآلات در شهر عرضه اندام می كنند.

وزير كار در خصوص يكسان سازی حقوق بازنشستگان بيان كرد: دو سال است متناسب سازی حقوق بازنشستگان را در دستور کار خود قرار دادیم  و٢ هزار٨٠٠ ميليارد تومان در دو سال گذشته و امسال هم هزار ميليارد تومان پول به این ردیف بودجه ای اضافه كرديم  و هميشه يكسان سازی حقوق بازنشستگان در اولويت بوده است.

وی با اشاره به اينكه حقوق بازنشستگان واريز شد بیان كرد: اگر بخواهيم يكسان سازی حقوق كامل و جامع اجرايی شود به ٢٠ تا ٣٠ هزار ميليارد تومان پول نياز داريم و امكان پذير نيست که يكباره يكسان سازی حقوق بازنشستگان انجام شود شايد طی ١٠ سال اين کار عملیاتی شود.

ربيعي افزود: توزیع سبد غذایی را از هفته آینده آغاز می كنيم.

وی با تاکید بر اینکه  بايد برای نشاط عمومی برنامه ريزی كنيم، گفت:نشاطی كه به نوعی بتواند بهره وری را  در کشور بالا ببرد و زمانی که نشاط بالا برود آسيب های اجتماعی کاهش پیدا می کند و حتی خيلی از افسردگی ها و طلاق و اعتياد به خاطر نداشتن نشاط رخ می دهد.

ربيعی اذعان كرد: نشاط را نه تنها در محيط های كاری بلكه در كل جامعه بايد داشته باشيم، در محيط های كار رابطه ای بين نشاط و بهره وری وجود دارد و محيط های كار باید از حالت كسل كننده خارج شود.

وی عنوان كرد: تورهای گردشگری خوبی برای بازنشستگان گذاشتيم و افرادی که در این تور ها شرکت کردند راضی هم بودند البته بايد گردشگری كارگری هم ايجاد كنيم، ما در حال حاضر ٣٦٠ ورزشگاه كارگری داريم و اگر بتوانيم كارگران را در تيم های ورزشی فعال كنيم اتفاق خوبی خواهد افتاد.

ربيعی بيان كرد: كار مفيد در روز دقيق اندازه گيری نشده است.

وجود 3 میلیون و 200 هزار بیکار در کشور

وی بيان كرد: برنامه ويژه ای در دولت برای معلولان در نظر گرفته شده است كه در بندهايی كه به آن اشاره شده است هفت تا هشت تاثير زیادی در زندگی معلولان خواهد داشت و در این برنامه هم در حوزه مبلمان شهری و هم در حوزه درمان، كار و آموزش معلولان اقداماتی صورت می گيرد البته دوست داشتيم در بودجه 97 اقدامات زیادی برای معلولان اجرا می شد اما اين اتفاق رخ نداد.

ربيعی در واكنش به صحبت های نوبخت مبنی بر وجود 3 بيكار در هر خانوار خاطرنشان كرد: آماربيكاری كه در رسانه عنوان شده بزرگ نمایی رسانه ها است چرا كه ما ٢٣ ميليون خانوار داريم و اگر اين عدد ضربدر3 کنیم، می شود ٦٩ ميليون بيكار، در صورتی كه اينطور نيست و ما فقط 3 ميليون و 200 هزار بيكار در کشور داريم.

انتهای پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۳۰ آذر ۱۳۹۶
خدا کمک کنه