افزایش نظامیان آلمانی در افغانستان، استقرار تجهیزات نظامی روسیه در مرز تاجیکستان با افغانستان، هشدار حزب جمعیت اسلامی افغانستان به دولت و کشته شدن 5 داعشی در «ننگرهار» از رویدادهای مهم خبری 24 ساعت گذشته در افغانستان است.

خبرهای مهم افغانستان در 24 ساعت گذشتهبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، افزایش نظامیان آلمانی در افغانستان، استقرار تجهیزات نظامی روسیه در مرز تاجیکستان با افغانستان، هشدار حزب جمعیت اسلامی افغانستان به دولت و کشته شدن 5 داعشی در «ننگرهار» از رویدادهای مهم خبری 24 ساعت گذشته در افغانستان است.

** اعزام سربازان بیشتر آلمان به افغانستان

«اورزولا فن در لاین» وزیر دفاع آلمان در سفری که به ولایت بلخ در افغانستان داشت از افزایش اعزام نظامیان بیشتر آلمان به این کشور خبر داد.

وی از خروج پیش از وقت نظامیان خارجی از افغانستان انتقاد کرد و گفت که افغانستان نیاز به تعهدات بلند مدت کشورهای خارجی دارد.

وزیر دفاع آلمان درباره تعداد نظامیانی که به این کشور می فرستد یا زمان اعزام آنها خبری نداد.

آلمان در حال حاضر 980 نظامی در افغانستان دارد که این نیروها در ولایت بلخ مستقر هستند.

**استقرار تجهیزات سنگین روسی در مرز افغانستان با تاجیکستان 

روسیه تجهیزات سنگین نظامی خود را در مرز افغانستان و تاجیکستان مستقر کرده است.

بر اساس این گزارش سلاح های پیشرفته و سنگین روسی به دلیل تهدید تروریست های حاضر در افغانستان و برای تامین امنیت مرزهای کشورهای آسیایی میانه در تاجیکستان مستقر شده است.

تانک های پیشرفته، خودروهای زرهی، بالگردهای نظامی، توپ و سلاح های ضد هوایی از جمله تجهیزات است که گفته می شود در تاجیکستان مستقر شده است.

**هشدار حزب جمعیت اسلامی به رئیس جمهوری

حزب جمعیت اسلامی افغانستان به دنبال اعلام پذیرش استعفاء عطا محمد نور از سمت ولایت بلخ به دولت هشدار داد که از اگر در تصمیم خود تجدید نظر نکند برای دفاع از حق مشروع حزب خود از هر گزینه ای استفاده خواهد کرد.

جمعیت اسلامی افغانستان گفته است که دولت کنونی طی توافق نامه سیاسی با حزب جمعیت اسلامی تشکیل شد و والی بلخ رئیس اجرایی این حزب است و ریاست جمهوری باید از اقدامات انحصارگرایانه خود داری کند.

جمعیت گفته است که در شرایط فعلی دولت با مشکلات زیادی مواجه است و باید از توانایی نور در تامین امنیت شمال استفاده شود.

** کشته شدن 5 داعشی در «ننگرهار»

دفتر مطبوعاتی ولایت ننگرهار افغانستان اعلام کرد که 4 عضو گروه داعش و یک قاضی آنها در عملیات نیروهای افغان در ولسوالی «خوگیانی» کشته شدند.

در اطلاعیه آمده است که همچنین در این عملیات 7 داعشی دیگر زخمی و تجهیزات آنها نیز منهدم شده است.

** کنار گذاشتن والی بلخ به معنای ضربه زدن به امنیت شمال کشور است 

شورای عالی ائتلاف ملی برای نجات افغانستان با صدور بیانیه ای اعلام کرد که حکومت وحدت ملی حاصل موافقتنامه سیاسی است که در آن هر دو تیم بصورت مساوی سهیم هستند ، اما تلاش رییس جمهوری طی سه و نیم سال گذشته خلاف موافقتنامه حکومت وحدت ملی بوده و به انحصار قدرت و حذف چهره های مطرح و موثر سیاسی مشغول بوده است .

در ادامه این بیانیه تاکید شده است که ارگ ریاست جمهوری با کنار گذاشتن والی بلخ که در تأمین امنیت و بازسازی موفق بوده به امنیت شمال کشور ضربه می زند و زمینه های تسلط داعش و طالبان را فراهم و امنیت شمال، به ویژه بلخ را با خطر جدی مواجه می سازد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.