اجرای طرح کشت پاییزه و زمستانه سیب‌زمینی در اردبیل

طرح کشت پاییزه و زمستانه سیب‌زمینی در سطح ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان اردبیل اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهروز آقازاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل امروز در بازدید از طرح‌های کشت پاییزه در اردبیل اظهار داشت: طرح کشت پاییزه و زمستانه سیب زمینی در سطح 200 هکتار از اراضی زراعی شهرستان اردبیل به اجرا در می‌آید.

وی افزود: با توجه به نتایج تحقیقاتی مثبت به دست آمده برنامه ابلاغی کشت پاییزه و زمستانه  سیب زمینی درسال زراعی جاری در شهرستان اردبیل  اجرا می‌شود و با هدف تغییر الگوی کشت و  مدیریت منابع آبی کشت پاییزه و زمستانه  سیب‌زمینی در شهرستان اردبیل توسعه می‌یابد.

آقازاده بیان کرد: الگوی کشت پاییزه سیب‌زمینی یکی از الگوهای جدید کشت در منطقه است که تولید محصول آن همزمان با کمبود دسترسی این محصول در بازار است بنابراین توسعه سطح زیر کشت این الگوی کشت به دلیل نیاز بازار از اهمیت زیادی برخوردار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل مصرف آب کم و برداشت زودهنگام که نیمه دوم تیرماه بوده و کاهش هزینه انبارداری را از دیگر مزایای کشت پاییزه این محصول برشمرد و گفت: به توصیه کارشناسان، بهترین تاریخ کاشت سیب زمینی پاییزه نیمه دوم آبان ماه و زمستانه در  اسفندماه  در منطقه اردبیل گزارش شده است.

وی  ارقام مناسب کاشت سیب زمینی پاییزه و زمستانه را ارقام آگریا و ساوالان برشمرد و بیان کرد: به زارعینی که اقدام به کشت پاییزه و زمستانه این محصول می‌کنند، توصیه می‌شود برای جلوگیری از شیوع بیماری شانکر ریزوکتونیایی ساقه و شوره سیاه سیب زمینی غده‌های بذری با استفاده از قارچ کش مناسب ضدعفونی شود.

انتهای پیام/ع

توسعه تغییر الگوی کشت و مدیریت منابع آبی کشت پاییزه و زمستانه سیب زمینی در اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.