نخست‌وزیر لبنان: تصمیم آمریکا درباره قدس عامل ایجاد تنش است

سعد حریری تصمیم ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را عامل ایجاد تنش توصیف کرد.

نخست‌وزیر لبنان: تصمیم آمریکا درباره قدس عامل ایجاد تنش استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المنار، سعد حریری نخست، وزیر لبنان تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را در به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی عامل ایجاد تنش در منطقه توصیف کرد.

سعد حریری در سخنانی در بیروت ضمن ستایش از پایداری ملت فلسطین در هفتاد سال اخیر در برابر همه توطئه ها گفت تصمیم اخیر آمریکا درباره قدس مانعی در برابر روند صلح و عامل ایجاد تنش در منطقه است. اگر کشورهای عربی غرق در جنگ و مناقشه نبودند چنین تصمیمی اتخاذ نمی شد. این جنگ ها و مناقشه ها موجب شده است میلیون ها شهروند عرب مانند ملت فلسطین آواره شوند.

حریری همبستگی کشورهای عربی را در شرایط کنونی نیاز ضروری برای نجات قدس دانست تا این شهر پایتخت کشور فلسطین باقی بماند.

نخست وزیر لبنان خاطر نشان کرد: ما در لبنان همواره حامی فلسطین و قدس و برادران فلسطینی خود هستیم و به مشکلات آوارگان فلسطینی در کشورمان توجه داریم. همبستگی با ملت فلسطین وظیفه ای اخلاقی و انسانی و قومی و ملی است. لبنان به تعهد قومی و انسانی خود در خصوص بازگشت ملت فلسطین به کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس پایبند است.

حریری تاکید کرد: لبنان بدون هیچ ابهامی اعلام می کند با اسکان آوارگان فلسطینی در لبنان و انتقال آنان به مکانی که موجب نقض حق بازگشت آنان به سرزمینشان شود و هویت فلسطینی آنان را از بین ببرد مخالف است.

 

انتهای پیام/

اظهارات حریری درباره اقدام ترامپ در اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار