رئیس‌جمهور سابق آرژانتین احتمالا به ۴ سال حبس محکوم خواهد شد

دادستانی آرژانتین علیه «کارلوس منم» به اتهام جلوگیری از تحقیق درباره حمله سال ۱۹۹۴ به مقر نهاد‌های یهودی در بوئنوس آیرس درخواست چهار سال حبس کرده است.

رئیس‌جمهور سابق آرژانتین احتمالا به ۴ سال حبس محکوم خواهد شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دادستانی آرژانتین برای کارلوس منم (Carlos Menem)، رئیس جمهور سابق این کشور به اتهام جلوگیری از تحقیق درباره حمله 1994 به مقر نهادهای یهودی در بوئنوس آیرس پایتخت آرژانتین، چهار سال حبس درخواست کرده و ممکن است وی برای سومین بار محکوم شود.

18 ژوئیه 1994 بر اثر انفجار بمب، ساختمانی که به ویژه مقر انجمن دو جانبه اسرائیل و آرژانتین (آمیا) در آنجا واقع شده بود، تخریب شد و امدادگران از زیر آوارهای آن جسد 85 نفر را خارج کردند و 300 نفر نیز در این انفجار زخمی شدند.

هیچ کس مسئولیت این حمله را به عهده نگرفت و دستگاه قضایی آرژانتین نیز درباره آن توضیحی نداد.

کارلوس منم 84 ساله روز پنجشنبه درپایان جلسه دادگاه کومودورو پی بوئنوس آیرس وارد دادگاه شد و در صندلی متهم جای گرفت و هنگام ترک سالن دادگاه نیز اظهار نظری نکرد. کارلوس منم در جریان محاکمه به گفتن این جمله مبهم بسنده کرد که در صورتی که وی صحبت کند، «این امر می تواند به منافع آرژانتین لطمه بزند و به قطع همزیستی مسالمت آمیز با سایر کشورها» منجر شود.

کارلوس منم پیش تر نیز در دادگاه محکوم شده است. او سال 2013 میلادی به اتهام فروش سلاح هایی به مقصد کرواسی و اکوادور که با تحریم تسلیحاتی مواجه بودند، به هفت سال حبس و در سال 2015 نیز به اتهام واریز غیرقانونی پول به حساب مقامات بلندپایه به چهار سال و شش ماه حبس محکوم شده است.

کارلوس منم به واسطه سمت سناتوری خود از مصونیت برخوردار است و این امر وی را از هر گونه حبسی مصون می دارد اما مانع از این نمی شود که محاکمه شود.

میگوئل ایووف، دادستان دادگاه روز پنجشنبه از این که سرنخ ها از بین رفته اند، ابراز تاسف کرد.

انتهای پیام/

احتمال صدور حکم حبس برای رئیس‌جمهور سابق آرژانتین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار