سقوط ارزش بیت کوین نسبت به هفته گذشته

گزارش‌ها نشان می‌دهد ارزش بیت کوین در روزهای گذشته یک سوم کاهش داشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ارزش بیت کوین روز جمعه با کاهش بسیاری روبرو شد؛ به طوری که امروز این ارز دیجیتال 20 درصد از ارزش خود را از دست داد و به 13 هزار دلار سقوط کرد.

ارزش این ارز رمزپایه در روزهای گذشته رشد بی‌سابقه‌ای را تجربه کرده بود و تا مرز 20 هزار دلار نیز پیش رفته بود. با این حال، در طی هفته گذشته این ارز با کاهش بهای بسیاری مواجه شد و یک سوم از ارزش خود را از دست داد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از جانب بلومبرگ، ارزش بیت کوین در اواخر روز پنجشنبه از نزدیک 16 هزار و پانصد دلار به 13 هزار و 48 دلار کاهش یافته است.

ارزش بیت کوین از ابتدای سال جاری میلادی رشدی تقریبا 30 برابری داشته است و به این صورت، دو نهاد مبادلاتی آمریکایی این ارز دیجیتالی را برای تبدیل به ارزهای دیگر پذیرفتند.

با این حال، روز چهارشنبه و پس از انتشار خبری مبنی بر اینکه یک نهاد مبادلاتی در کره جنوبی مورد حمله سایبری قرار گرفته است، ارزش این ارز رمزپایه با کاهش روبرو شد. تحلیلگران اعلام کرده اند اکنون این ارز دیجیتالی با کاهشی روبرو شده است که باید بسیار زودتر انجام می‌شد.

هاروهیکو کورودا، رئیس بانک مرکزی ژاپن، روز پنجشنبه گفت افزایش ارز بیت کوین «طبیعی نبوده است».

نایب رئیس بانک مرکزی اتحادیه اروپا نیز درباره رشد بی وقفه ارزش بیت کوین و خطرات احتمالی آن ابراز نگرانی کرده بود.

جنت یلن، رئیس بانک مرکزی آمریکا گفته است بیت کوین، پول نیست و از بانک‌ها درخواست کرده است اطمینان حاصل کنند تراکنش‌های آن‌ها با استفاده از ارزهای دیجیتالی با قوانین ضدپولشویی مطابقت کامل دارد.

انتهای پیام/

 ارزش بیت‌کوین در یک هفته گذشته کاهش شدیدی داشته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار