اکبرپور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

زلزله قابل پیش بینی نیست/ مردم به شایعات توجه نکنند

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور گفت:‌هیچ دانشمندی در این دنیا نمی‌تواند ادعا کند که لحظه وقوع زلزله قابل پیش بینی است از این رو مردم نباید به شایعات توجه کنند.

زلزله قابل پیش بینی نیست/به شایعات توجه نکنیدمرتضی اکبرپور معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛اظهار کرد: هیچ دانشمندی در این دنیا نمی‌تواند ادعا کند که لحظه وقوع زلزله قابل پیش بینی است،از این رو مردم نباید به شایعات توجه کنند.

وی افزود: ما نه می‌توانیم به مردم بگوییم که زلزله می‌آید از منازل خود خارج شوید و نه آنکه بگوییم زلزله نمی‌آید در منزل خود باشید و آرامش خود را حفظ کنید بلکه مردم باید سعی کنند محیط زندگی را در مقابله با سیل و زلزله ایمن کنند.

اکبرپور با تاکید بر اینکه به جای آنکه جرایم را بیشتر کنیم باید خدمات را افزایش دهیم، ادامه داد: تمام اصول ایمنی در ساخت خانه باید رعایت شود تا در مقابل حوادث طبیعی مقاوم باشد.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور بیان کرد: زلزله ترسناک و مرگبار نیست بلکه ما خانه می‌سازیم و بعد در آن گرفتار می‌شویم که این ترسناک است.

وی در پایان بیان کرد: مردم بدانید که ایران کشوری زلزله خیز است پس باید شرایط اضطرار را درک کنیم، ازهزاران سال پیش ایران زلزله خیز بوده و روی کمربند زلزله قرار دارد.

 انتهای پیام/

آیا زلزله را می توان پیش بینی کرد؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۰۱ دی ۱۳۹۶
خدا رحم کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۰۱ دی ۱۳۹۶
انشالله شاهد هیچ حادثه ای دیگه نباشیم خدایا خودت کمک کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۰۱ دی ۱۳۹۶
خدا رحم کنه
آخرین اخبار