دبير شورای سیاست گذاری جشنواره تجسمی فجر:

عدم فضای مناسب، بزرگترین مشکل حوزه تجسمی است

مجید ملانوروزی گفت: هنرمند هنرهای مفهومی کار خود را براساس مکان و بخشی از اثر خلق می کند تا بر اساس آن فضا عناصر خود را طراحی کند.

به گزارش حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ستاد خبری دهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر، مجید ملانوروزی مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبير شورای سیاست گذاری دهمین جشنواره در حاشیه بازدید از جلسه انتخاب اولیه آثار این دوره از جشنواره گفت: جشنواره تجسمی فجر به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای  تجسمی کشور، امسال نیز با دبیری مجتبی آقایی برگزار می شود و از مهمترین اساتید حوزه هنرهای تجسمی در رشته های مختلف دعوت شده است تا در کنار وی به انتخاب آثار جشنواره بپردازند. در دوره دهم جشنواره بیش از 10 هزار اثر از 53 کشور به دبیرخانه ارسال شده که امیدوارم با همکاری شورای انتخاب و داوری نتیجه خوبی داشته باشد.

مجید ملانوروزی با تاکید بر اینکه مهمترین معیار برای انتخاب آثار، شیوه اجرا، تکنیک، نگاه بر خلاقیت و ایده است، ادامه داد: همچنین همانند سال های گذشته کارهای ایده محور، مفهومی را در بخش نمایشگاهی این جشنواره داریم که بینارشته ایی و تلفیقی است بین رشته های تئاتر، موسیقی و تجسمی. امروزه موضوع هنرهای بینارشته ایی در همه جای دنیا ملموس است و ما هم  امیدوار هستیم با تعامل بین این سه حوزه شاهد  تاثیرات مثبتی باشیم.

وی همچنین افزود: به طور معمول مهمترین کاری که در این جشنواره اتفاق می افتد تجلیل از مفاخر و فعالان این حوزه در  بخشهای خصوصی، عمومی و دولتی است که در سال 96 توانستند بر حوزه تجسمی کشور تاثیرگذار باشند.

دبير شورای سیاست گذاری جشنواره تجسمی فجر با اعلام این موضوع که نبود فضای مناسب یکی از بزرگترین مشکلات بخش تجسمی است ادامه داد: یکی از مهمترین بخش های هنرهای تجسمی مکان است. هنرمند ، مخصوصا هنرمند هنرهای مفهومی و هنرهای نو،کار خود را براساس مکان و بخشی از اثرخلق می کند، تا بر اساس آن فضا بتواند عناصر خود را طراحی کند. یکی از مشکلات ما در بخش هنرهای تجسمی عدم وجود یک مکان مناسب برای هنرهای معاصر و مدرن است.

وی تصریح کرد: موزه هنرهای معاصر تهران، تنها بر اساس نقاشی طراحی شده است و بسیاری از کارهای چیدمانی و معاصر جایگاه مناسبی در آن ندارد. موسسه صبا از لحاظ مساحت امکاناتی دارد، ولی معتقدم ایده های نو نیاز به مکان های نو دارد. پیشنهاد ما این است که اگر به نتیجه برسیم، باغ کتاب می تواند با توجه به وسعت فضا یکی از گزینه ها باشد و این امکان وجود دارد که روی این نوع محیط ها کار کنیم. اما همچنان برای ارائه آثار خاص، بزرگ، معاصر و حرفه ای نیاز به مکان حرفه ای داریم که نور و عناصر محیطی بتوانند برای نمایش آثار هم افزایی کنند.

 انتهای پیام/

برچسب ها: جشنواره ، تجسمی ، فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار