خرید بیش از یک میلیون و ۶۰۰ تن چغندرقند در آذربایجان غربی

از آغاز فصل برداشت چغندرقند در آذربایجان غربی تا کنون بیش از یک میلیون و ۶۸۰ هزار تن چغندرقند توسط کارخانه‌های قند استان خریداری شده است.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ اسمعیل کریم زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: امسال بیش از 30 هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت چغندر قند قرار گرفته که این میزان اراضی عمدتا" در شهرستان های جنوبی استان قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود امسال حدود دو میلیون و 200 هزار تن چغندر قند در استان تولید شود.

کریم زاده با اشاره به میزان خرید چغندر قند تاکنون توسط پنج کارخانه قند استان، گفت: تا کنون بیشترین میزان خرید در حدود 438 هزار تن توسط کارخانه قند ارومیه انجام گرفته است .

وی یاد آور شد: ارزش ریالی خرید بیش از یک میلیون و 600 تن چغندرقند در استان در حدود 542 میلیارد تومان است که تا کنون در حدود 42 درصد معادل 226 میلیارد تومان از مطالبات چغندرکاران در قالب پول نقد ، شکر و نهاده های کشاورزی پرداخت شده و مابقی نیز به تدریج در حال پرداخت است .

کریم زاده با اشاره به وضعیت آب مصرفی در بخش کشاورزی و بحران کم‌ آبی دریاچه ارومیه ، با بیان اینکه در مزارع چغندرقند از روش‌های آبیاری تحت فشار از جمله آبیاری بارانی و نوار تیپ استفاده می‌‌شود،تصریح کرد: با تجهیز اراضی زیر کشت این محصول به سیستمهای نوین آبیاری شاهد افزایش راندمان و بهره‌وری بیش‌تر از آب در مزارع چغندرقند هستیم.

این مسئول با بیان اینکه برداشت چغندرقند از 11 شهریور ماه امسال آغاز شده است، یادآور شد: برداشت چغندرقند هم اکنون به پایان رسیده و بر اساس برآوردهای انجام شده تحویل این محصول به کارخانجات قند تا 25 دی ماه سال‌ جاری ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ح

پرداخت 42 درصد از بهای چغندر قند خریداری شده از زراعین آذربایجان غربی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.