کره جنوبی: سئول بدون تعیین پیش شرط آماده گفتگو با پیونگ‌یانگ است

وزیر اتحاد کره جنوبی امروز جمعه از آمادگی سئول برای آغاز گفتگو‌ها با پیونگ‌یانگ، بدون تعیین هرگونه پیش شرط خبر داد.

کره جنوبی: سئول آماده گفتگو با پیونگ یانگ بدون پیش شرط استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ «چو میونگ گیون»، وزیر اتحاد کره جنوبی امروز جمعه اعلام کرد به منظور اصلاح روابط دو کره، سئول برای آغاز گفتگوها با پیونگ یانگ، بدون تعیین هرگونه پیش شرط، آماده است.

او گفت: در صورت مذاکره با کره شمالی، سئول خواستار برگزاری گفتگوهایی روشن فکرانه و بدون پیش شرط در مورد مسائل مربوط به دو طرف است. در آن صورت، تمام تلاش خود را برای اصلاح و از سرگیری روابط و همچنین حل مسئله هسته ای کره شمالی به کار خواهیم بست.

پیش از این، موضع رسمی کره جنوبی برای مذاکره با که شمالی این بود که اگر پیونگ یانگ آزمایش های هسته ای و موشکی خود را به حالت تعلیق درآورد، وارد گفتگو با همسایه شمالی خود می شود.

علاوه بر این، مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی روز سه شنبه اعلام کرد در آستانه برگزاری بازی های المپیک زمستانی 2018 پیونگ چانگ و به منظور کاهش تنش ها در شبه جزیره کره، احتمال توقف رزمایش نظامی سئول و واشنگتن وجود دارد. یک مقام ریاست جمهوری کره جنوبی نیز روز چهارشنبه اعلام کرد هرگونه به تعویق افتادن رزمایش نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی منوط به اقدامات «تحریک‌آمیز» کره شمالی در خلال رقابت‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ است.

تنش ها در شبه جزیره کره پس از آزمایش های هسته ای و موشکی کره شمالی و همچنین رزمایش نظامی آمریکا با متحدان خود در این منطقه تشدید شده است. در حال حاضر، سئول در نظر دارد با نزدیک شدن به المپیک زمستانی 2018، تا حد ممکن از تنش ها در این منطقه بکاهد.

انتهای پیام/

اعلام آمادگی کره جنوبی برای گفتگوی بدون تعیین پیش شرط با پیونگ‌یانگ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار