رحیمی خبر داد

بازدید روزانه 30 هزار نفر از دهمین جشنواره محصولات ارگانیک

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار گفت: دهمین جشنواره محصولات ارگانیک روزانه 30 هزار بازدیدکننده داشت که این نشان می دهد تولیدکنندگان به یک درآمد پایدار رسیده اند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عبدالحسین رحیمی مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار گفت:دهمین جشنواره محصولات ارگانیک امسال با هدف عرضه مستقیم کالای ارگانیک به مدت 10 روز در مجتمع نمایشگاهی شهر( بوستان گفتگو) برگزار و با استقبال بی نظیر شهروندان تهرانی روبرو شد.

رحیمی افزود: این جشنواره با 120 غرفه در دو بخش "ارگانیک" و "طبیعی" ، 22 آذر ماه آغاز به کار کرد.

وی تاکید کرد: تولیدکنندگانی از سراسر ایران و پنج کشور خارجی میزبان وزرا، معاونان، هنرمندان و اعضای شورای شهر تهران، ری و تجریش بودند.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار ادامه داد: جشنواره ارگانیک، برنامه ویژه شب یلدا برگزار کرد که شهروندان ضمن بازدید از نمایشگاه و خرید محصولات مورد نیاز شب یلدا، در جشن ویژه این شب شرکت کردند.

وی افزود: در این جشنواره ، همه روزه ساعت 5 عصر برای کودکان و نوجوانانی که به همراه خانواده هایشان به نمایشگاه آمده بودند، برنامه های شاد همراه با بازی و سرگرمی و جایزه اجرا شد.

رحیمی گفت: دهمین جشنواره محصولات ارگانیک روزانه 30 هزار بازدیدکننده داشت و آلودگی چند روزه هوای تهران بر میزان بازدیدکنندگان تاثیر مشهودی نداشت و این نشان داد که تولیدکنندگان به یک درآمد پایدار رسیده اند.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار ادامه داد: انجمن ارگانیک در آخرین روز برگزاری نمایشگاه ارگانیک از تولیدکنندگان با اهدای لوح سپاس قدردانی کردند.

 

حمایت سازمان مدیریت میادین از حوزه های استارت آپی محصولات ارگانیک  


عبدالحسین رحیمی مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار با اشاره به اینکه سازمان مدیریت میادین صرفا در حوزه بازار فعالیت می کند، گفت: محصولات قابل عرضه در میادین و بازارهای میوه و تره بار باید توسط تولیدکنندگان تولید شود. سازمان مدیریت میادین در حوزه تولید هیچ نقشی ندارد، فقط تلاش می‌کند دست واسطه‌ها را در جریان تولید تا مصرف کوتاه کند.

مدیر عامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار با تاکید بر اینکه سازمان مدیریت میادین در سامان دهی تولید نقش غیر مستقیم دارد، افزود: به عنوان مثال اجرای طرح عرضه سبزی بدون گل و ریشه در میادین و بازارهای میوه و تره بار موجب شده تا اصلاح عرضه سبزی از زمین کشاورزی شروع شود.

وی ضمن حمایت از حوزه های استارت آپ تولید و عرضه محصولات ارگانیک افزود: سازمان مدیریت میادین نزدیک به پنج سال پیش فروش غیر حضوری را آغاز کرده است.

رحیمی گفت: برای اعتماد سازی شهروندان باید مبدا کالا رهگیری شود، یعنی مبدا و مقصد و نوع کالا توسط کد رهگیری قابل شناسایی باشد.

مدیر عامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار در رابطه با حمایت از حوزه های استارت آپ محصولات ارگانیک گفت: یکی از نمونه‌های استارت آپی ارائه شده در دهمین جشنواره محصولات ارگانیک تیوپ های جاذب آب به همراه مواد غذایی فشرده است که به رشد گیاه کمک می‌کند.

وی در ادامه با توجه به اینکه کشور ایران نیمه خشک است، افزود: با این روش در زمان کم آبی، گیاه می تواند از آب بارانی که توسط مواد غذایی جذب شده است، نیاز آب خود را تامین کند.

وی با اشاره به اینکه افزایش تعداد نمایشگاه ها مستلزم هزینه و حمایت های بیش تر است، گفت: اگر نیاز به توسعه نمایشگاه است، باید اول از طرف مراجع تصمیم گیری تایید شود و بعد به سازمان مدیریت میادین ابلاغ شود.

مدیر عامل سازمان مدیریت میادین در پایان گفت: تولیدات ارگانیک نیازمند حمایت نهادهای دیگر است ولی سازمان مدیریت میادین در زمینه اطلاع رسانی و آموزش کمک خواهد کرد.

لازم به ذکر است؛ دهمین جشنواره محصولات ارگانیک که از تاریخ 22 آذرماه در محل دائمی نمایشگاههای شهرداری تهران واقع در بوستان گفت وگو آغاز به کار کرده است تا اول دی ماه ادامه خواهد داشت و شهروندان می‌توانند ضمن بازدید از این نمایشگاه محصولات مورد نیاز خود را تهیه کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار