احمدی نژاد در جمع خبرنگاران:

آقای حائری شیرازی تا آخر عمر زی طلبگی اش را از دست نداد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آقای حائری شیرازی روحانی حقیقی بود یعنی تا آخر عمر زی طلبگی اش را از دست نداد.

آقای حائری شیرازی تا آخر عمر زی طلبگی اش را از دست ندادبه گزارش  خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود احمدی نژاد رئیس دولت های نهم و دهم در جمع خبرنگاران درباره ویژگی های شخصیتی مرحوم آیت حائری شیرازی، اظهار کرد: آقای حائری روحانی حقیقی بود یعنی تا آخر عمر زی طلبگی اش را از دست نداد.

وی مرحوم آیت الله حائری شیرازی را روحانی همراه و دلسوز مردم و ساده زیست بیان کرد و ادامه داد: آقای حائری عمق دین را شناخته بود به همین دلیل در حوزه اندیشه نوآوری داشت و به روز بود.

رئیس دولت های نهم و دهم تصریح کرد: آیت الله حائری شیرازی مسائل اجتماعی را به خوبی می شناخت. از هیچ چیزی سطحی عبور نمی کرد. خود را در یک طبقه و لباس محدود نکرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: مرحوم حائری شیرازی به مسائلی همچون اقتصاد تسلط داشت نه در حد بحث هایی که معمولا در بازار و دانشگاه ها به عنوان گرایش های اقتصادی وجود دارد بلکه از اینها فراتر رفته بود.

وی با بیان اینکه آقای حائری شیرازی مبانی و ریشه مشکلات را به خوبی می شناخت، اظهار کرد: وی تلاش های زیادی برای الگو سازی در کشور انجام داد و به دنبال نزدیک کردن دلها به یکدیگر و به معنای واقعی معلم اخلاق بود.

احمدی نژاد اضافه کرد: این روحیه صداقت، دلسوزی و علاقه به وصل را از سال 58 که آشنا شدیم تا آخر در آیت الله حائری دیدیم.

رئیس دولت های نهم و دهم ادامه داد: در دوره ای هم آقای حائری شیرازی درس اخلاق در دولت می دادند و تفسیر قرآن می کردند که تفسیر و درس اخلاقشان بسیار عمیق بود.

وی افزود: فقط به ظاهر لغات و آیات نمی پرداخت بلکه چون درگیر مسائل اجتماعی بود عمق مطلب را دریافت می کرد و به مسائل روز راهنمایی می کرد.

رئیس دولت های نهم و دهم اظهار کرد: آقای حائری معرفت افزایی می کرد. اینگونه نبود که وقتی با ایشان گفتگویی می کند احساس کند که می خواهد چیزی به انسان تحمیل شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه آیت الله حائری شیرازی به همه احترام می گذاشت، افزود: در مباحث فکری و اندیشه ای بسیار باز فکر میکرد و به رشد اندیشه ها میدان می داد.

احمدی نژاد گفت: آیت الله حائری شیرازی در حوزه مدیریت و اندیشه به روز بود و اندیشه های اجرایی و کارآمد بالایی داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۱۷ فروردين ۱۳۹۷
سلام بر مردمی نژاد
آخرین اخبار