ايجاد 40 هزار فرصت شغلی برای مددجويان اردبيلی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل از ايجاد 40 هزار فرصت شغلی برای مددجويان استان اردبيل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه كميته امداد اردبيل از ابتدای فعاليت خود در سال 1374 تاكنون با اجرای 40 هزار طرح اشتغالزايی برای مددجويان اين استان آنها را به مرز خودكفايی رسانده است، گفت: هدف اصلی كميته امداد توانمندسازی، شكوفايی استعدادها و تقويت و رشد ايمانی خانوار تحت حمايت اين استان است كه برای دستيابی به اين مهم در تلاش‌ هستيم.

وی با بيان اينكه هم‌اكنون 8 هزار و 700 طرح اشتغال تحت نظارت كميته امداد اين استان قرار دارد، افزود: طرح‌های اشتغال اجرا شده برای مددجويان حدود 3 سال تحت نظارت كميته امداد اردبيل باقی می‌مانند و در اين مدت ناظران فنی و تخصصی با بازديدهای دوره‌ای خود مشاوره و راهنمايی‌های لازم را به مجريان طرح‌های خودكفايی ارائه می‌كنند.

دشتی با اعلام اينكه 23 هزار بازديد از طرح‌های اشتغال كميته امداد اردبيل در 8 ماهه نخست سال‌جاری به عمل آمده است، بيان كرد: ناظران فنی كميته امداد اين استان ضمن جلوگيری از هرگونه انحراف در اجرای طرح، می كوشند تا محصولات توليدی مددجويان از نظر كمی و كيفی ارتقا يابد تا به شكل مناسبی در بازار به فروش رسد.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بيان اينكه یکی از ‌مهم‌ترین عوامل اجرای موفق طرح‌های اشتغال‌زایی توسط اين نهاد نظارت‌های مستمر کارشناسان و ناظران فنی در مراحل قبل، حين و پس از اجرای طرح‌ها است، گفت: نظارت بر فرصت‌های شغلی ايجاد شده علاوه بر پايدارسازی و توسعه طرح‌های اشتغال‌ مددجويان اردبيلی، مسير كارآفرينی آنها را نيز هموار می‌كند.

وی با اشاره به اينكه 2 هزار و 666 نفر از مجريان طرح‌های خودكفايی دركارگاه‌های آموزشی پايدارسازی و توسعه طرح‌های اشتغال كميته امداد اردبيل حضور يافته‌اند، بيان كرد: چنين كارگاه‌هايی با هدف توسعه طرح‌های اشتغال و سوق مددجويان به سمت كارآفرينی برگزار می‌شود كه نتايج مطلوبی را به همراه دارد.

دشتی با بيان اينكه هزار و 200 نفر از مددجويان نيز با حضور در كارگاه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای، مهارت‌های لازم شغلی را فرا گرفته‌اند، افزود: پس از استعداد سنجی، مددجويان بر اساس علاقه و توانايی‌های خود در كارگاه‌های آموزشی اين نهاد شركت می‌كنند تا با دريافت گواهی مهارت و برخورداری از تسهيلات خوداتكايی، شغل مورد نظرشان را ايجاد كنند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اينكه طرح استعدادسنجی در بين 27 هزار خانوار تحت حمايت انجام شده است، گفت: 17 هزار نفر از مددجويان تحت حمايت استعداد و توانايی اجرای طرح‌های اشتغال‌زايی را دارند كه با تأمين منابع مالی و اعطای تسهيلات اشتغال می‌توانيم به خوداتكايی آنها كمک كنيم.

وی با اعلام اينكه هزار و 834 پروند اشتغال در 8 ماهه نخست سال‌جاری به بانک‌های عامل ارسال شده است، بيان كرد: 654 مددجوی اردبيلی موفق به دريافت تسهيلات بانكی شده‌اند كه اميدواريم با همكاری هر چه بيشتر بتوانيم تا پايان سالجاری 100 درصد اعتبارات اشتغال را جذب كنيم.

 

انتهای پيام/ح

 ارسال بیش از هزار پرونده اشتغال به بانک های عامل استان اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.