مذاکره با بخش خصوصی برای احیای حمام شیخ بهایی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان از مذاکره با بخش خصوصی برای احیای حمام شیخی بهایی اصفهان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فریدون اللهیاری با اشاره به احیای حمام شیخ بهایی اظهار داشت: برای احیای حمام تاریخی شیخ بهایی با بخش خصوصی وارد مذاکره و عمل شده‌ایم در کنار این بنا احیای بیش از 10 بنای دیگر نیز در دست اقدام است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه این 10 بنا اغلب خانه‌های تاریخی هستند که قرار است برای احیای آنها برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای صورت بگیرد، گفت: طرح احیای حمام شیخ بهایی در شورای فنی سازمان میراث فرهنگی مطرح شد چند کاربری برای آن تعریف شده که در مورد آن تصمیم‌گیری می‌شود.

حمام شیخ بهائی مربوط به دوره صفوی است و و این اثر در تاریخ 29 تیر 1377 با شمارهٔ ثبت 2063 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. حمام شیخ بهائی معروف‌ترین حمام شهر اصفهان، توسط شیخ بهائی 1030 ق در عهد شاه عباس، طراحی و ساخته شده است.
آب این حمام که از شاهکارهای شیخ بهایی است با یک شمع گرم می‌شده که برای بسیاری از کارشناسان گرم ماندن توسط یک شمع جای سوال و بررسی را دارد، این بنا در وضعیت خوبی نیست که در حال حاضر میراث فرهنگی برای احیای این بنای ارزشمند اقداماتی را در دست دارد.

 

انتهای پیام/م

 

ورود بخش خصوصی برای احیای حمام تاریخی شیخ بهایی اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.