نقش وزارت ورزش در مجمع انتخاباتی تکواندو چه بود؟

محمد پولادگر به عنوان رئیس فدراسیون تکواندو برای 4 سال دیگر ابقا شد تا پنجمین دوره ریاست خود را جشن بگیرد.

بازی وزارت ورزش با مهره داورزنی در چینش فدراسیون تکواندوبه گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛ رئیس سابق فدراسیون تکواندو با توصیه وزارتی ها قرار بود در انتخابات شرکت نکند اما به یکباره در صبح انتخابات نظر وزارت عوض شد و مدیر مورد انتقاد جامعه تکواندو مرد محبوب مجمع شد.

در مورد اینکه انتخابات فدراسیون ها در ایران انتقادات زیادی وارد است و شرایط را برای مبارزات انتخاباتی عادلانه نمی دانند.

برخی فدراسیون ها با سرپرست اداره می شوند و سرپرست قبل از انتخابات زمینه حضور رئیس بعد را در اعضای مجمع و روسای هیئت ها تدارک می بیند و در بعضی مواقع خود رئیس سابق اقدامات را انجام می دهد و سرپرست موقت از سوی وزارت ورزش می آید تا روز انتخابات دوباره رئیس فدراسیون سابق به آرای مورد نظر خود برسد.

در یکی دو مورد هم که قبلا درباره آن حرف زدیم ائتلاف صورت می گیرد و رئیس سابق پست های پایین تر را می گیرد و از عرصه کنار می رود.

اما در انتخابات این دوره از ریاست فدراسیون تکواندو قرار بود پس از 20 سال پولادگر با تکواندو خداحافظی کند این اتفاقی بود که گفته می شد از سوی وزارت ورزش تصمیم گرفته شده است اما هر بار داور زنی در این مورد خاص گفت که پولادگر منعی برای حضور در انتخابات ندارد.

اما تقی کلانتری نامزد منصرف از انتخابات ماجرا را نوع دیگری بیان کرد.

او معتقد بود که قبل از این وزیر ورزش با او صحبت کرده و خواسته است که در انتخابات شرکت کند اما با پولادگر رقابت نداشته باشد.

این اظهار نظر از وزیر ورزش اگر چه نقل قول غیر مستقیم از نامزد انصرافی است اما در شان وزیر ورزش و جوانان نیست که در انتخابات یک فدراسیون به این شکل اظهار نظر کند.

صحبت های درگوشی در مجمع درست قبل از رای گیری بین داورزنی و تقی کلانتری نشان می دهد سیاست انتخاباتی وزارت ورزش به نحو دیگری بوده است.

کلانتری معتقد است قبل از این با او صحبت کردند و گفتند قرار نیست پولادگر در انتخابات حضور داشته باشد و شما به جای وی در انتخابات شرکت کن و به نوعی گزینه وزارتی بنده بودم اما پس از صحبت های درگوشی با داورزنی در مجمع ایشان به من گفتند نظر ما عوض شده و شما انصراف بدهید.

او در ادامه گفت: فشار هایی از بالا به بنده وارد شد که مجبور شدم کناره گیری کنم و آرای مجمع پیش از انتخابات مشخص شده بود.

لقمان کشاورز نامزد ریاست  فدراسیون تکواندو پس از انصراف از انتخابات در مجمع انتخاباتی با اشاره به اظهارات پولادگر گفت: بیان واقعیت سیاه نمایی نیست. تکواندو از مسیر واقعی خود خارج شده است. اعتماد و اتحاد ملی در خانواده تکواندو از بین رفته است. انحصار در تمام بخش های تکواندو وجود دارد. نباید تورنمنت بین المللی را جهانی جلوه دهیم زیرا موفقیت در تورنمنت بین المللی که چند کشور شرکت می کنند با مسابقات جهانی بسیار متفاوت است.

او ادامه داد: ورزشکاران دارای رنکینگ نتایج خوبی در دوسال گذشته کسب نکردند و تکواندو نیازمند نظام شایسته سالاری است.در طول این سال ها نتوانستیم یک کرسی بین المللی بدست آوریم.ورزشکار دوپینگ می کند و محروم می شود اما به دستور رئیس فدراسیون در مسابقات بین المللی شرکت می کند.

جالب اینجاست که پس از اظهارات لقمان کشاورز اعضای مجمع به سخنان وی با خبرنگاران واکنش نشان دادند.

سهرابی نامزد منصرف از انتخابات رئیس فدراسیون تکواندو  اظهار کرد: به دلیل حمایت از هادی ساعی مورد شماتت قرار گرفتم. در انتخابات امروز دموکراسی وجود نداشت و به همین دلیل انصراف دادم.

پس از انتخابات شبهه دار در برخی از فدراسیون های ورزشی و همچنین عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال و اعتراض های پس از آن به نظر میرسد سلطانی فر و وزارت ورزش این بار از حالت غیر مستقیم به مستقیم تغییر وضعیت داده اند و انتخابات را با توجه به برنامه ریزی قبلی اجرا می کنند.

اینکه پولادگر برای تکواندو مفید است یا خیر موضوع ما نیست چرا که ما کارشناس تکواندو نیستیم اما آنچه که واضح است انتخابات در شرایط برابر انجام نمی شود و شبهاتی از لحاظ برگزاری وجود دارد.

شعار ثبات مدیریتی کم کم در تکواندو به فسیل مدیریتی تبدیل شده است و کاش خون تازه ای در رگ های تکواندو را حد اقل بعد از 20 سال فقط یکبار امتحان می کردیم بدون رفیق بازی و ...

انتهای پیام /

پولادگر باز هم رئیس فدراسیون تکواندو شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۰۲ دی ۱۳۹۶
من عاشق ورزش تکواندو هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۰۲ دی ۱۳۹۶
عالی نوشتید،مرحبا