مانور امداد و در دبیرستان دخترانه اراک

در اولین روز از هفته ایمنی در برابر زلزله مانور امداد و نجات در دبیرستان دخترانه اراک برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ با آغاز هفته ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی، اولین مانور امداد و نجات و اطفاء حریق در دبیرستان دخترانه حاج تقوی نژاد توسط اتش نشانی اراک برگزار شد.

آتش پاد دوم مسعود آقازیارتی رئیس سازمان آتش نشانی اراک گفت:در این مانور ابتدا دانش آموزان نحوه چگونگی مقابله با حوادث احتمالی و پناه گیری در مواقع بروز زلزله آشنا شده و در ادامه با استفاده از روش‌های مختلف اقدام به خاموش کردن آتش فرضی نموده و به تمرین نجات مصدومین احتمالی حوادث پرداختند.

آقازیارتی افزود: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک با همراهی اداره بحران حوزه معاونت خدمات شهری، در این هفته مانور‌های متعدد با موضوع امداد و نجات و اطفاء حریق در مهد‌های کودک، پیش دبستانی، مدارس سطح شهر برگزار می‌کند.

وی اضافه کرد: این هفته بهانه‌ای است تا با مرور فرصت‌ها و چالش‌های پیش رو در این عرصه، دانش و آگاهی‌های عمومی را ارتقا بخشیده و با نظارت دقیق بر اجرای قوانین و حذف عوامل خطرزا؛ شاهد کاهش آسیب‌پذیری و بهبود ایمنی هر چه بیشتر باشیم.

رئیس سازمان آتش نشانی اراک ادامه داد:این سازمان در راستای توسعه فرهنگ ایمنی و بالابردن سطح آگاهی‌ها شهروندان و کسب آمادگی در رویارویی با پدیده‌های خطرساز و کاستن از پیامد‌های منفی آن‌ها ضمن برگزاری اینگونه مانور‌ها در مدارس سطح شهر، اقدام به توزیع بروشور‌های مربوط در بین همشهریان نموده است.

پنجم دی ماه به عنوان روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی ثبت شده است.


انتهای پیام / ج

مانور زلزله برای دانش اموزان اراکی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.