رئیس اداره میراث فرهنگی آران و بیدگل:

صدور مجوز احداث اقامتگاه بومگردی در آران و بیدگل

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان آران و بیدگل از صدور ششمین مجوز احداث اقامتگاه بومگردی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،جواد صدیقیان امروز در جمع خبرنگاران، از صدور ششمین مجوز احداث اقامتگاه های بومگردی توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در شهرستان آران و بیدگل خبر داد.

وی افزود: امروزه بحث رونق اقامتگاه های بومگردی به عنوان یکی از زیر شاخه های صنعت گردشگری می تواند استفاده از ظرفیت های بومی و گردشگری در مناطق مختلف به ویژه شهرستان آران و بیدگل را فراهم سازد.

رئیس اداره میراث فرهنگی آران و بیدگل تاکید کرد: سالانه حدود ۴۰۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی وارد این شهرستان می شوند که با ایجاد اقامتگاه ها می توان نقش موثری را در ماندگاری آنها و توسعه کسب و کارهای بومی ایجاد کرد.

وی گفت: اقامتگاه های بومگردی با ویژگی های معماری اسلامی و ایرانی، احیای سنت ها و آداب و رسوم هر منطقه مورد توجه گردشگران خارجی است که با اجرای آن می توان بخشی از هویت و فرهنگ یک منطقه را به مرحله نمایش گذاشت.

صدیقیان تاکید کرد: هدف از راه اندازی اقامتگاه های بومگردی، رونق صنعت گردشگری با ترویج باورهای معنوی مردم محلی به گردشگران، ایجاد همدلی و مشارکت بین گردشگران و مردم، ایجاد پایبندی به اخلاق زیست محیطی و پایداری کیفیت زندگی مردم منطقه و آشنا سازی گردشگران با اماکن تاریخی و ظرفیت های گردشگری شهرستان آران و بیدگل است.

 

انتهای پیام/م

 

سالانه حدود ۴۰۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی وارد شهرستان آران وبیدگل می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.