افزایش اختلالات تنفسی وسکته های قلبی در روزهای آلودگی شدید هوا

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در روزهای آلودگی شدید هوا، آمار اختلالات تنفسی وسکته های قلبی افزایش می‌یابد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مریم طباطبائی اظهار داشت: به طور مسلم در روزهای آلودگی شدید هوا شایع‌ترین حساسیت‌ها و اختلالات تنفسی از جمله آسم و همچنین افزایش آمار سکته‌های قلبی شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه در این سال ها به دنبال آلودگی هوا، آمار تنگی نفس رو به افزایش است، بیان داشت: احتمال اینکه تنگی نفس در صورت تشدید به سرطان تبدیل شود، وجود دارد.

مسئول ثبت سرطان در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام کرد: به دلیل اینکه سرطان ریه دیر تشخیص داده می‌شود، آمار دقیقی از مبتلایان به سرطان ریه در اصفهان نداریم یا تشخیص داده نمی‌شود.

وی ادامه داد: آماری که از سرطان ریه در اصفهان وجود دارد کمتر از آمار واقعی است.

طباطبایی با بیان اینکه سرطان ریه جزو شایع ترین سرطان‌ها نیست اما در حال افزایش است، ادامه داد: عوامل بسیاری از جمله آلودگی هوا، دخانیات و غیره تاثیر بالایی در این بیماری دارد.

وی با اظهار اینکه آلودگی هوا در  بروز بسیاری از بیماری های غیر واگیر دار از جمله تشدید انواع سرطان‌ها و تنگی نفس نقش دارد، اضافه کرد: کاهش آلودگی هوا یک کار حکومتی است و نمی‌توان برای پیشگیری از آلودگی هوا و مصون ماندن از آلودگی توصیه های بهداشتی را سرلوحه قرار داد و گفت مردم کمتر به خیابان ها بروند.

مسئول ثبت سرطان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: دیگر پیاده روی و ورزش کردن جزو توصیه های پزشکی نیست و ما به هیچ کس این اقدامات را توصیه نمی کنیم.

وی اضافه کرد: آلودگی هوا عامل تشدید انواع سرطان‌ها، دیابت، اختلالات مادرزادی، افزایش سقط جنین و ایجاد نازایی می‌شود.

 

انتهای پیام/م

 

افزایش سکته های قلبی در روزهای آلودگی شدید هوا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.