مسئول میراث فرهنگی شهرستان سرایان از مراحل پایانی مرمت و احیاء حمام تاریخی کاروانسرای این شهرستان خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ عرب،مسئول میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرایان گفت:عملیات مرمت حمام از نیمه خرداد ماه سال جاری آغاز شده و علیرغم عدم تخصیص اعتبار تا کنون ادامه یافته است.

وی افزود:حمام قدیمی سرایان در مجموعه تاریخی این شهر و در میانه بافت تاریخی آن واقع شده و با شماره 8735 در فهرست آثار ملی كشور به ثبت رسیده است.


مسئول میراث فرهنگی شهرستان سرایان گفت:این مجموعه شامل مسجد ،‌كاروانسرا ،‌آب انبار ، حمام و بازار قدیمی می شود خوشبختانه كتیبه سردر حمام هنگام نقشه برداری از داخل كشف شده و براساس متن کتیبه نزدیک به 500 سال قدمت دارد.

عرب افزود :حذف الحاقات ، استحکام بخشی پی ، دیوارو سقف ها انجام شده و روند مرمت حمام بصورت فنی و اصولی در مراحل پایانی قرار دارد و امیدواریم بزودی و حداکثر تا دهه مبارک فجر شاهد بهره برداری و افتتاح این بنای تاریخی ارزشمند باشیم.


وی گفت: عده ای از مردم مراجعه و نگران تعطیلی دائم حمام و تبدیل آن به موزه هستند که این موضوع اصلا صحت ندارد و حمام برای استفاده مردم و تبدیل به جاذبه ای توریستی مرمت می شود و امکان استفاده و بهره برداری به عنوان حمام عمومی دوباره فراهم خواهد شد.
انتهای پیام/ب


حمام سرایان موزه نمی شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار