سرلشکر باقری در آئین تجلیل از پژوهشگران برتر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

نباید قدرت بازدارندگی کشور را در حالت ایستا نگه داشت

رئیس ستاد کل نیروها مسلح گفت: امنیت و آرامش امروز ملت ایران، حاصل دست‌یابی به قدرت بازدارندگی راهبردی است.

استکبار تفکر وهابی را به کار گرفت تا جهان اسلام را از داخل درگیر کندبه‌گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در آئین تجلیل از پژهشگران برتر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که از صبح امروز یکشنبه سوم دی‌ماه در دانشگاه جامع تربیت پاسداری امام حسین (ع) برگزار شد، اظهار کرد: حوادثی که باعث ایجاد انقلاب اسلامی شد، حاصل تفکری‌ بود که در ذهن تشیع، روحانیون و امام راحل (ره) شکل گرفته بود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: در قرون اخیر جهان با استکبار مسیری را طی کرده بود و با در اختیار گرفتن منابع و شکل دهی به علوم بر اساس خواسته‌های خود جهانی را تشکیل داده بود که در آن عده‌ای در راس هرم قدرت بودند و منافع تمام کشور‌ها را برای خود می‌خواستند.

وی ادامه داد:‌در آن زمان ما به عنوان یک کشور جهان سومی در کنار سایر کشورها یا به شکل مستقیم تحت سیطره استکبار بودیم و یا با داشتن حکومتی که شکل مستقل را داشت مورد سلطه استکبار بودیم.

باقری انقلاب اسلامی که حاصل از تفکر امام (ره) بود را عامل از بین بردن این سیطره دانست و گفت: انقلاب اسلامی مردم ما بر اثر اتفاقات اقتصادی شکل نگرفته، بلکه حاصل یک تفکر است که هدف دارد و بر اساس آن راهبرد پیدا کرده است و توانسته حکومت را از چنگال استثمار خارج کند و قدرت‌‌های بزرگ را به زمین کوفته و طلایه‌دار در یک حرکت بزرگ در جهان شود.

وی با بیان اینکه موضوع که در اوایل دفاع مقدس نیروهای ایرانی سعی داشتند تا با الگوگیری از غرب به تهاجم دشمن پاسخ دهند افزود: در آن زمان این الگو شکست خورد، اما با تبلور شعار جادویی ما می‌توانیم دفاع انجام شد و ملت ما با این دیدگاه 8 سال مقاومت کردند و پیروز از میدان خارج شدند.

باقری با اشاره به اینکه موضوع که یک اندیشه بزرگ پشت دفاع مقدس نهفته است، افزود: زمانی که به عملیات‌هایی چون کربلای 4 یا کربلای 5 نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که هیچ کارشناس بزرگ نظامی فکر عبور از رودخانه‌ای مانند اروند را در سر نمی‌پروراند اما جوانان ما اندیشه حاصل از انقلاب اسلامی این کار را کردند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اظهار کرد: بعد از انقلاب و جنگ تحمیلی‌ هم دشمن از کار ننشسته و نقاط ضعف جهان اسلام را پیدا کرده است و قصد کرد با تفاوت کوچک بین شیعه و سنی به انقلاب و جبهه مقاومت ضربه بزند؛ هیچ کس نمی‌تواند فکر کند که جبهه تکمیلی به خودی خود به وجود آمد. پشت همه این اقدامات و تشکیل گروه‌های تفکر‌های استکبار نهفته است.

وی تصریح کرد: استکبار تفکر وهابی را به کار گرفت و عده‌ای از جوانان را آموزش داد تا جهان اسلام را از داخل درگیر کند.

باقری با اشاره به این موضوع که بعد از جنگ 33 روزه سید حسن نصرالله نفر برتر جهان عرب بود، ادامه داد: اما با حوادثی که پس از جنگ‌ 33 روزه به خصوص در مدت اخیر رخ داد این اتفاق مهم کمرنگ شد؛ ما باید متوجه باشیم که توطئه‌های دشمن همچنان ادامه دارد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: دشمن در توطئه جدید خود درگیری مذهبی را به سمت جنگ قومی حرکت داد و با تقلب سعی کرد کردستان عراق را بهم بریزد که متاسفانه این موضوع با اقبال عده‌ کوچکی در این اقلیم و برخی کشورهای منطقه روبرو شد، اما با امکانات و تجهیزاتی‌ که جبهه مقاومت در اختیار داشت این توطئه دشمن نیز شکست خورد.

وی با تاکید بر این موضوع که باید در همه عرصه‌های اندیشه‌ای مانند عرصه مقابله با دشمنان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای برخورد کرد، افزود:‌ اگر امروز ملت ایران امنیت و آرامش دارد، حاصل دستیابی به بازدارندگی راهبردی است؛ همین بازدارندگی است که دشمن را متوجه می‌کند که هزینه تهاجم به ملت ایران نسبت به نتیجه اندک آن کافی نیست.

باقری با طرح این سوال که آیا همین میزان بازدارندگی برای آینده انقلاب نیز به کار می‌آید، گفت: نمی‌توان این بازدارندگی را در حالت ایستا نگه داشت؛ در درگیری دو جبهه حق و باطل وجود دارد و جبهه باطل هم به طور مستمر در حال تلاش است دشمن با سرعت نجومی درحال پیشرفت است و ما نیز که داعیه برتر بودن از دشمن را داریم نیز باید پیشرفت کنیم و در این موضوع کوتاهی نکنیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح مسئله گذر از مرزهای علمی و کشف راه‌های میا‌نبر برای جبران عقب‌ماندگی و رسیدن به قله‌های مرتفع علوم طی 50 سال آینده را از انتظارات رهبری دانست و افزود: همکاری با سایر نهادهای خارج از نیروهای مسلح و کامل‌تر کردن زنجیره این منظومه ارتباطی از کلید واژه‌های معظم‌اله است؛ این عرصه‌ای است که می‌توان با آن انتظار رهبری مبنی بر ایجاد حاکمیت اسلامی را محقق کرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اولویت اول این موضوع را تربیت نیروی انسانی را دانست و گفت: ما باید از زمانی که تصمیم می‌گیریم که جوانی را وارد سیستم کنیم تا رساندن او به یک نظریه پرداز و مدیر انقلابی نیاز به یک نقشه علمی داریم که خوشبختانه این مهم در دانشگاه جامع امام حسین محقق شده است.

باقری با بیان این موضوع که متاسفانه هنوز در دانش دفاع مقدس توفیق لازم را بدست نیاورده‌ایم گفت:‌ما باید دائما پیشرفت علم در جهان را رصد کنیم، چرا که این موضوع می‌تواند مقدمه‌ای باشد تا در زمان لازم از بهره ببریم؛ برای این نیاز به بسیج همگانی داریم.

وی باز‌ معماری نیروهای مسلح را یکی از دستاوردهای رصد پیشرفت علم در جهان دانست و نیاز این کار ایجاد مراکزی دانست که در آن نخبگان انقلابی بتوانند دور هم جمع شوند و کشور را با سرعت بیشتری به پیش برند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پخش پایانی سخنانش خاطر نشان کرد: درباره چالش‌های این راه ممکن است، در این راه چالش‌هایی چون آشنا نبودن مدیران با مسیر و یا مشکلات مالی وجود داشته باشد، اما هدف آنقدر بزرگ است که هم مدیران باید موانع را حل کنند و هم نخبگان باید موانع را هیچ ببینند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سرلشکر ، انقلاب ، اسکتبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار