حدود 4 هزار نفر افراد بی‌سواد در شهر اصفهان وجود دارد

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت:در شهر اصفهان براساس آمار حدود 4 هزار نفر افراد بی‌سواد وجود دارد، هرچند بخش قابل توجهی از آنان اتباع و مهاجر هستند اما همین آمار هم شایسته شهر اصفهان نیست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علیرضا نصر اصفهانی  امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تبریک به مناسبت میلاد حضرت مسیح(ع) اظهار کرد: گزارش ارائه‌شده معاونت اداره کل آموزش و پرورش در امور نهضت سوادآموزی در شورای آموزش و پرورش شهرستان اصفهان، حکایت از موفقیت در ریشه‌کن‌کردن بی‌سوادی دارد.

وی افزود: در شهر اصفهان براساس آمار حدود 4 هزار نفر افراد بی‌سواد وجود دارد، هرچند بخش قابل توجهی از آنان اتباع و مهاجر هستند اما همین آمار هم شایسته شهر اصفهان نیست؛ امیدواریم روزی شاهد رخت بر بستن بی‌سوادی از استان و شهر اصفهان باشیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امیدواریم با اجرای آموزش‌های لازم در زمینه‌های امداد و کمک‌های امدادی بتوان با بلایای طبیعی تقابل مناسبی داشته و امدادرسان خوبی برای دیگرانی که در معرض آسیب‌‌ها هستند، باشیم.

وی در ادامه با اشاره به پاسخ‌گو نبودن برخی از مدیران خاطرنشان کرد: با پدیده‌ای مواجه هستیم که درب اتاق برخی از مدیران فقط مواقعی باز است که در محل کار خود حضور ندارند و در مواقعی که در محل کار حاضر هستند، درب اتاق آنان نیز بسته است، در صورتی که این امر باید برعکس باشد.

نصر اصفهانی اذعان داشت: با توجه به تعطیلی مدارس در اواخر هفته گذشته که احتمالاً این تعطیلی‌ها به دلیل شدت آلودگی هوا در روزهای آینده نیز ادامه خواهد یافت، به نظر می‌رسد در چنین روزهایی که حجم مسافر کاهش یافته و ظرفیت حمل و نقل عمومی افزایش می‌یابد، لازم است طرح محدودیت زوج و فرد از مبدأ عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه با تعطیلی مدارس تردد 2 هزار وسیله نقلیه که وظیفه ایاب و ذهاب دانش‌آموزان را داشتند، کاهش یافت، تصریح کرد: تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی هوا نباید زمینه افزایش خودروی شخصی در شهر را بیشتر کند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه یادآور شد: باید این سؤال را پرسید که با تعطیلی مدارس در روزهای آلوده، آیا دانش‌آموزان در منازل خود ماندند یا فرصتی یافتند تا برای انجام امور عقب‌افتاده با خودروی شخصی خانواده به نوع دیگری از منزل خارج شدند و به خیابان‌ها آمدند؟ پلیس راهور باید طرح زوج و فرد در شهر اصفهان را از مبدأ اعمال کند.

وی بیان داشت: از پلیس راهور درخواست داریم با وسائط نقلیه سنگین و نیمه‌سنگین دودزا که بدون کوچک‌ترین هیچ دلواپسی در شهر تردد دارند و دود حجیم و غلیظ خودروی آنان در شهر متساعد می‌شود، برخورد کند.

نصر اصفهانی تأکید کرد: همه ما به عنوان اعضای شورای شهر، با پدیده‌ای به عنوان درخواست اشتغال از طرف شهروندان مواجه هستیم و باید اعلام کنیم که هیچ اختیاری در این زمینه نداریم و از مردم درخواست می‌کنیم تا چنین مراجعاتی به اعضای شورای شهر نداشته باشند.

وی در پایان متذکر شد: برخی از پرسنل شهرداری درخواست ارتقای پست داشته و برای این منظور به اعضای شورای شهر مراجعه  می‌کنند؛ وظیفه اعضای شورای شهر نظارت بر حسن جریان امور و بررسی طرح‌ها و لوایحی است که از طریق شهرداری به شورا ارسال می‌شود و با توجه به مأموریت‌های تعریف‌شده، اعضای شورا ورودی در امور اجرایی ندارند.

 

انتهای پیام/م

 

جلسه شورای شهر اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.