اجرای طرح جمع‌آوری محکومان متواری در همدان

معاون اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان از اجرای طرح جمع‌آوری محکومان متواری در استان خبر داد.

اجرای طرح جمع‌آوری محکومان متواری در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سعید گلستانی معاون اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان گفت: یکی از برنامه‌های ابلاغی اداره کل پیشگیری‌های قضایی معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه به معاونت اجتماعی استان‌ها در سال 96،  طرح جمع‌آوری محکومان دستگیرنشده و متواری است.

 وی ادامه داد: از آنجا که حسب فرمایشات مقام معظم رهبری، در نظام اسلامی، عدالت مبنای همه تصمیم‌گیری‌های اجرایی است، همه مسولان نظام و اجزای دستگاه قضایی باید به جد و با همه اخلاص درصدد اجرای عدالت در جامعه باشند.

 معاون اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان اظهار داشت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در اصل 156، قوه قضاییه را پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی و مسول تحقق‌بخشی به عدالت عنوان کرده است عدالتی که به تعبیر امیر مومنان علی (ع) قرار دادن هر چیزی در جای خودش است.

 وی خاطرنشان کرد:  آنچه که از آموزه های دینی و رویکرد نظام مقدس اسلامی در این خصوص استنباط می‌شود ضرورت بر اصلاح و بازپروری محکومان است اگر این امر میسر نشد و باعث گستاخی شد، آنگاه فرد مجرم باید به سزای عملش برسد.

 گلستانی با بیان اینکه محکوم باید بداند در صورت ارتکاب عمل مجرمانه قطعا مجازات خواهد شد، گفت: سایر افراد جامعه با دیدن اعمال مجازات نسبت به مجرم اگاه می‌شوند که این امر خود جنبه پیشگیرانه دارد و نتیجه آن احساس امنیت در جامعه و صیانت از حقوق افراد جامعه خواهد بود.

 وی یادآور شد:  هر متهم و مجرمی به هر دلیل موجب نقض قوانین شود و هنجارها و ارزش‌های جامعه را در نظر نگیرد با کیفر و مجازات مواجه خواهد شد.

 معاون اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان بیان کرد: اگر شخصی مرتکب جرمی شد و توسط محاکم قضایی محکوم شد اما به هر نحوی به خاطر عدم دسترسی به وی، اجرای مجازات محقق نشد لازم است در راستای این امر خطیر از تمام ظرفیت‌های نهادهای حاکمیتی نسبت به جمع‌آوری این گونه جانیان و مجرمان اقدام شود.

 وی اضافه کرد: آحاد افراد جامعه در صورت اطلاع از مخفیگاه‌های این محکومان، مسئولان و ضابطین قضایی به خصوص نیروی انتظامی را مطلع سازند تا جامعه از وجود این افراد بزهکار و مجرم پاکسازی شود.

 گلستانی با اشاره به اعلام آمادگی معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم برای اجرای طرح جمع‌آوری محکومین متواری اعلام کرد: با توجه به نامه فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به فرماندهان انتظامی سراسر کشور، در حفظ امنیت و پاکسازی جامعه از لوث این افراد این نیرو آمادگی کامل خود را در راستای اجرای این مهم اعلام کرده است.

 وی افزود:  معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان با همکاری سایر نهادها از جمله سازمان زندان‌ها، اداره کل اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه و سازمان بسیج مردمی درصدد انجام هر چه بهتر این امر خطیر در سطح استان است.

انتهای پیام/ج

طرح جمع آوری محکومان متواری در همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.