آلودگی هوا؛

۶ واحد صنعتی آلاینده هوا در بروجرد شناسایی شد

رئیس اداره محیط زیست بروجرد گفت: ۶ واحد صنعتی آلاینده هوا دربروجرد شناسایی که این تعداد درفصل تابستان ۲ واحد بوده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ مصطفی مصطفی وند گفت: در فصل زمستان که وارونگی هوا وجود دارد خطر آلایند گی هوا بیشترمی شود که اقدامات لازم برای بی خطر کردن آلایندگی این واحد‌ها انجام شده است.

وی اظهارکرد: واحد‌هایی که اقدام به رفع آلایندگی واحد صنعتی خود نمایند مشمول عفومالیات برعوارض آلایندگی خواهند شد.
رئیس اداره محیط زیست بروجرد اضافه کرد: آلایندگی هوا درفصل زمستان به واسطه استفاده ازسوخت‌های غیرپاک افزایش می‌یابد و واحد‌های صنعتی کوچک و بزرگ با استفاده ازسوخت‌های غیرپاک باعث آلودگی هوا می‌شوند.

مصطفی وند با اشاره به اینکه صاحبان صنایع بزرگ و کوچک شهرستان برای جلوگیری ازافزایش آلایندگی هوا ازسوخت‌های پاک استفاده کنند، بیان کرد: استفاده ازسوخت چوب در واحد‌های صنعتی چوب بری و استفاده از گازوئیل و سوخت‌های دیگر باعث آلایندگی زیاد می‌شود.

رئیس اداره محیط زیست بروجرد با اشاره به سرشماری پاییزپستانداران شاخص منطقه شکار و صید ممنوع گرین گفت: این سرشماری با مشارکت اداره محیط زیست الشتربا استفاده از تجهیزات کامل و دوربین‌های چشمی مجهز انجام شد.

وی در ادامه گفت: سرشماری از طریق مشاهدات عینی حیوانات و یا از روی رد پا و فضولات حیوانی انجام شد که دراین سرشماری کل و بز، گرگ و روباه، خرگوش و جوجه تیغی، گراز، حفارو شغال روئیت و سرشماری شد.

وی افزود: آمارکلی این سرشماری قابل انتشارنیست و دراختیاراداره کل محیط زیست استان لرستان قرارخواهد گرفت.

انتهای پیام/د

شناسایی ۶ واحد صنعتی آلاینده هوا در بروجرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار