ایجاد ۲ هزار فرصت شغلی برای نیازمندان کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این نهاد انقلابی دو هزار و ۶۴ فرصت شغلی با اعتبار ۳۲ میلیارد تومان در سال ۹۶ برای مددجویان ایجاد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  فرید محبی مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در نشست با معاون اشتغال موسسه عترت بوتراب اظهار داشت: یکی از سیاست‌های کمیته امداد در کهگیلویه و بویراحمد استفاده از ظرفیت خیران و مؤسسات خیریه در زمینه توانمندسازی مددجویان و نیازمندان است.

وی با بیان اینکه منابع کمیته امداد جوابگوی نیاز خانوارهای تحت حمایت نیست و ما ناچاریم در زمینه کمک به جامعه هدف خود از ظرفیت خیران بهره ببریم افزود: در حال حاضر ده موسسه خیریه با کمیته امداد استان همکاری دارند.

محبی با اشاره به اینکه موسسه خیریه عترت بوتراب از هزار و 150 یتیم سادات این استان حمایت می‌کند بیان کرد: این موسسه امسال 577 میلیون تومان به ایتام تحت حمایت کمک کرد.

وی با اشاره به اینکه رویکرد اصلی کمیته امداد توانمندسازی مددجویان است و ایجاد اشتغال پایدار یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد در این زمینه است، یادآور شد: این نهاد دو هزار و 64 فرصت شغلی با اعتبار 32 میلیارد تومان در سال جاری برای مددجویان و افراد نیازمند استان ایجاد کرد.

معاون اشتغال موسسه عترت بوتراب در این دیدار با بیان اینکه مهارت و توانمندی در ایجاد اشتغال بسیار مؤثر است گفت: اشتغال‌زایی و خودکفایی خانواده‌های تحت حمایت این موسسه به‌عنوان خط‌مشی اصلی موسسه موردتوجه است.

علی حیدر شیراوند افزود: این موسسه همواره برای شناسایی مشاغل خانگی متناسب با ظرفیت منطقه، برگزاری دوره‌های آموزشی در خصوص اشتغال و شناسایی کارآفرینان بر‌تر تلاش کرده است.

وی در خصوص استفاده کارفرمایان از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و موسسه خیریه بوتراب گفت: هر یک از کارفرمایان می‌توانند در ازای به‌کارگیری و استخدام نیرو از جامعه هدف موسسه عترت بوتراب، علاوه بر هزینه آموزش و توانمندسازی هر نیرو از پرداخت حق بیمه کارفرما به مدت سه سال (یک سال و نیم آن با کمیته امداد و یک سال و نیم با موسسه عترت بوتراب) بهره‌مند شوند.

شیراوند ابزار تشویقی دیگر برای کارفرمایان را پرداخت میزان 25 درصد از پایه حقوق قانون کار به مدت 3 سال توسط کمیته امداد و موسسه خیریه عترت بوتراب بیان کرد و افزود: پرداخت وام خوداشتغالی در ازای جذب هر نیرو، بسته به نوع شغلی که ایجادشده، توسط کمیته امداد و از طریق بانک عامل به کارفرما از دیگر برنامه‌ها برای تشویق کارفرمایان در به‌کارگیری مددجویان تحت حمایت این موسسه است.

انتهای پیام/ش

۲ هزار فرصت شغلی برای نیازمندان کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.