بخشدار ویژه خارگ:

اشتغال بومی‌ها در خارگ بهبود یافت

بخشدار ویژه خارگ گفت: اشتغال بومی‌ها در جزیره خارگ را به صورت جدی دنبال می‌کنیم و شاهد بهبود شاخص‌ها در این حوزه هستیم.

اشتغال بومی‌ها در خارگ بهبود یافتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمود رضایی صبح یکشنبه در نشست کمیسیون اشتغال بخش ویژه خارگ اظهار داشت: در حوزه اشتغال فعالیت‌های فراوانی از سوی بخشداری ویژه خارگ صورت گرفته است و نمودار و آنالیز صورت گرفته در این حوزه نشان از آمار خوب در حوزه اشتغال برای بومیان در این جزیره است.

وی افزود: متاسفانه برخی‌ها با احساسی کردن فضا قصد دارند اشتغال ایجاد شده در سطح بخش را نادیده بگیرند، البته این موارد عزم بخشداری ویژه خارگ را جزم کرده تا بتواند تمرکز بیشتری در این حوزه داشته باشد.

بخشدار ویژه خارگ ادامه داد: شفافیت را همیشه سرلوحه امور خود در بخشداری ویژه خارگ قرار دادیم، در مدت بخشداری اینجانب ارتباط بخشداری با رسانه و اعلام عملکرد و گزارشات بدون واسطه و شفافیت با مردم اولیت کاری بوده و خواهد بود.

رضایی تصریح کرد: طی سال‌های ۹۵ و ۹۶ بیش از ۱۸۲ فرصت شغلی در این جزیره با همکاری شرکت‌های نفتی مستقر در این جزیره ایجاد شده است که بیش از ۱۱۲ نفر اهالی بومی جزیره خارگ و ۷۰ نفر بومی استان جذب بازار کار خارگ شده‌اند.

بخشدار ویژه خارگ با اشاره به پیگیری مستمر صورت گرفته برای اشتغال بیشتر بومیان خارگ افزود: با همکاری مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران و مدیرعامل شرکت پتروشیمی طی ماه جاری بیش ۲۵ فرصت شغلی برای بومیان جزیره خارگ ایجاد خواهد شد.

جوانان بومی خارگ لایق بهترین‌ها هستند

لطف‌الله علی‌پور نائب رئیس شورای شهر خارگ اظهار کرد: جوانان بومی جزیره خارگ لایق بهترین‌ها هستند، مشکل بیکاری یکی از مسائلی است که بصورت روزانه به شورای شهر خارگ مراجعه کننده دارند.

وی افزود: اشتغال پایدار یکی از مهمترین دغدغه‌های اصلی شورا شهر خارگ است که امیدوار هستیم با همکاری شرکت‌های نفتی مستقر در جزیره این دغدغه برطرف شود.

علی پور تصریح کرد: : تخصص در جذب یکی از ملاک‌های جذب باید باشد، هم اکنون اکثر جوانان جزیره خارگ دارای تخصص‌های عالی و مرتبط با حوزه‌های صنعت هستند.

لزوم آموزش جوانان خارگی برای اشتغال

یوسف وطن دوست عضو شورای خارگ در این جلسه اظهار داشت: بومیان جزیره خارگ صاحبان اصلی جزیره خارگ هستند، باید توجه داشته باشیم کسی که در این جزیره زندگی می کند، جایی جز این جزیره برای اشتغال وی وجود ندارد.

وی افزود: شرکت‌های نفتی مستقر در جزیره خارگ باید در حوزه آموزش جوانان بومی ورود ویژه داشته باشند، آموزش بومیان جزیره راه ورود به مشاغل تخصصی را آسان تر می کند.

ایجاد ۸۰۰ فرصت شغلی در جزیره خارگ

علی شریفی نماینده شرکت پتروشیمی خارگ در این جلسه اظهار داشت: به زودی متانول ۲ جزیره خارگ راه اندازی خواهد شد که بیش از ۸۰۰ فرصت شغلی در جزیره خارگ ایجاد خواهد شد.

وی افزود: اکثر شاغلین در شرکت پتروشیمی خارگ از بومیان جزیره خارگ می باشند، تعهد و تخصص یکی از ملاک‌ها مورد نظر شرکت پتروشیمی در جذب نیرو است.

شریفی تصریح کرد: طی ۲۰ روز آینده تعمیرات اساسی پتروشیمی خارگ آغاز خواهد شد که برای تعمیرات اساسی نیازبه ۳۰۰ نیرو داریم که تمامی تلاش ما جذب از نیروهای بومی برای این تعمیرات است.

جذب حداکثری از نیروهای ساکن و بومی خارگ

مراد مرادی مسئول دفتر مدیرعامل پایانه‌های نفتی ایران نیز گفت: شرکت پایانه‌های نفتی ایران یکی از مهمترین و اصلی ترین شرکت‌های تابعه شرکت ملی نفت و وزارت نفت در حوزه ذخیره سازی و صادرات نفت و میعانات گازی در کشور است.

وی افزود: با هماهنگی و دستور مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران جذب ۱۶ نفر نیرو جهت امور صادرات این شرکت صادر شده است که تاکید مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران جذب تمامی این افراد باید از بومیان جزیره و با تایید بخشداری ویژه خارگ صورت گیرد.

مرادی تصریح کرد: سیاست شرکت پایانه‌های نفتی ایران جذب حداکثر از نیروهای ساکن و بومی در جزیره خارگ است و باتوجه به آمارهای موجود اکثر کارکنان حال حاضر پایانه نفتی خارگ از اهالی و بومیان شریف جزیره خارگ می بانشد و تیم مدیریتی شرکت به دنبال رایزنی‌های بیشتر برای اخذ سهمیه اشتغال در جزیره خارگ است.

انتهای پیام/پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.