سلیمی در تذکر شفاهی:

تبعیض درآمدی میان دهک‌های بالا و پایین جامعه فاحش است

نماینده مردم محلات گفت: متاسفانه فاصله میان فقیر و غنی روز به روز در کشور افزایش می‌یابد و این مسئله تبعیض نارواست.

تبعیض درآمدی میان دهک‌های بالا و پایین جامعه فاحش استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در جلسه علنی امروز طی تذکری شفاهی اظهار کرد: بودجه پیشنهادی دولت به مجلس برای سال 97 در برخی از زمینه‌ها نگرانی‌های جدی‌ ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه، در بودجه سال 97 فقط 9 درصد از بودجه عمومی به وزارت آموزش و پرورش داده شده است، ادامه داد: این در حالی است که سهم وزارت آموزش و پرورش از بودجه عمومی 16 درصد بود و امسال کاهش چشمگیری داشته است.

نماینده مردم محلات با بیان اینکه، طبق آمارها 1.1 تریلیون و 400 هزار میلیارد تومان نقدینگی دست مردم است که تبعیض ناروایی را بین دهک‌های مختلف جامعه ایجاد کرده است، اظهار کرد: طبق نظر رسمی برخی از مراجع کشور، فاصله درآمدی دهک‌های پایین و بالای جامعه به شدت افزایش پیدا کرده است.

سلیمی با تاکید بر اینکه، سیاست‌های اقتصادی که اعمال می‌شود روز به روز فاصله فقیر و غنی را بیشتر افزایش می‌دهد، اظهار کرد: کمر اقشار مستضعف زیر بار تورم می‌شکند و این تبعیض ناروا کاملا فاحش است و لازم است به آن توجه شود.

علی مطهری که ریاست مجلس را بر عهده داشت، در پاسخ به این تذکر گفت: دست ما در بودجه باز است و مجلس تلاش می‌کند تغییرات لازم را در آن ایجاد کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، خانه ملت ، بودجه 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار