اجرای نمایش "خروس زری" در کرمانشاه

نمایش "خروس زری" کاری از معلولین استان کردستان در پلاتو انتظار کرمانشاه اجرا شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛نمایش "خروس زری" در پلاتو انتظار کرمانشاه کاری از استان کردستان اجرا شد نمایشی که دنبال بیان اهمیت دوستی و اتحاد و تاثیرگذاری آن در رسیدن به هدف بود.

نمایش خروس زری حکایت دوستی میان جمعی از حیوانات است دوستی که با مهر آغاز و به محبت گره خورده است، حکایت جنگل زیبا که چندین حیوان شامل گربه، طرقه، سگ و خروسی با همدیگر لحظات خوب و خوشی را در کنار هم سپری می‌کنند.

نمایش خروس زری به کارگردانی صباح مجیدی که خود یک معلول قطع نخاعی است و نویسندگی فرشید گویلی تولید و در جشنواره زاگرس در کرمانشاه اجرا شد.

صباح مجیدی به عنوان طراح لباس و دکور، اکرم محمد خانی طراح بروشور و پوستر، کیوان میرکی نورپرداز، عادل پرویزی موسیقی،  شادی رحیمی گریمور، طاهر رضای، سودابه امینی، پریا امیری، پوریا پور صمر، روژین صلواتی، بشری حسینی، محمد رسول رضای، سیامک خسروی و اکرم محمد خانی در نقش بازیگران این نمایش ایفای نقش کردند.

کارگردان این نمایش با بیان اینکه برگزاری این دست برنامه‌ها می‌تواند نقش مهمی در بیان توانایی‌های جامعه معلولین داشته باشد، اظهار کرد: باید بستر برای حضور بیش از پیش معلولین در عرصه‌های مختلف اجتماعی فراهم شود.

صباح مجیدی افزود: حضور فعال جامعه معلولین در عرصه‌های اجتماعی می‌تواند نقش بسزایی در جلوگیری از انزوا و ایجاد انگیزه برای بالا بردن پله‌های رشد در آنها داشته باشد.

وی خواستار حمایت هرچه بیشتر مسوولان از این دست برنامه‌ها شد و گفت: ایجاد بسترها و زیرساخت‌های لازم برای حضور جامعه معلولین نیازمند توجه همه بخش‌ها و دستگاه‌های ذیربط و البته فرهنگ‌سازی مناسب در بین جامعه است.

انتهای پیام/ د م

ضرورت ایجاد بسترها و زیرساخت‌های لازم برای حضور جامعه معلولین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.