آذربایجان‌شرقی در حوزه حمل و نقل جزو 5 استان برتر کشور است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: بالای ۳۵ هزار راننده در استان وجود دارد که می توان گفت ۱۲۰ هزار نفر در استان جزو خانواده حمل و نقل هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛سلمان‌زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان به مناسبت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری، گفت: این ایام پیشینه تاریخی دارد زیرا امام راحل در سال ۶۲ یک فرمان تاریخی به حوزه حمل و نقل دادند که با توجه به اینکه در آن دوران شرایط دفاع مقدس بر کشور حاکم بوده و بنادر تعطیل شده بود، از این رو امام راحل فرمان تخلیه بنادر را صادر کردند و سپس ۱۰ سال بعد همان روز به‌عنوان روز ملی حمل و نقل انتخاب شد و بعد از چند سال روز راهدار نیز اضافه شد.

وی با بیان اینکه استان در حوزه حمل و نقل جزو پنج استان برتر کشور است،گفت: بالای ۳۵ هزار راننده در استان وجود دارد که می‌توان گفت ۱۲۰ هزار نفر در استان جزو خانواده حمل و نقل هستند.

سلمان‌زاده ادامه داد: ۲۴ هزار کامیون، ۷۰۰ اتوبوس و ۷۰۰ مینی‌بوس در استان وجود دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: چندین سال است که مجموعه راهداری مشارکت در اربعین و رحلت حضرت امام راحل دارد که این ماموریت با موفقیت سپری شده است.

وی ادامه داد: رانندگان زیادی داشتیم که در زمینه تأمین ارزاق مدافعان حرم به صورت رایگان داوطلب بوده و ارائه خدمات داشته‌‌اند.

سلمان‌زاده با اشاره به اینکه ۹۲۰ نفر در حوزه راهداری زمستانی خدمات می‌کنند، گفت: ۶۲۰ دستگاه ماشین‌آلات وجود دارد که از نظر تجهیزات کامل هستیم به طوریکه در بارش سنگین اخیر هیچ‌گونه انسداد مسیری وجود نداشت.

انتهای پیام/ش

120 هزار نفر در استان جزو خانواده حمل و نقل هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار