مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم:

اختصاص اعتبار 44 میلیارد ریالی جهت ارتقای ایمنی کمربندی امام علی(ع)

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم از عبور سالانه ۶۰ میلیون خودرو از محورهای استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ ابوالفضل جمالی ، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قمبا اشاره به آغاز عملیات اجرایی ارتقا ایمنی کمربند امام علی(ع) اظهار داشت: طرح ارتقای ایمنی کمربندی امام علی(ع) با توجه به حجم بالای تردد و وقوع تصادفات بسیار بااعتباری بالغ‌بر 44 میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه مراسم آغاز این طرح با حضور استاندار قم برگزار شده است، افزود: در این طرح نصب حفاظ‌های بتنی(نیوجرسی‌های مفصلی) به طول شش کیلومتر در حدفاصل میدان خرمشهر به سمت فلکه 72 تن به اجرا در می‌آید.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم با تأکید بر اینکه منابع مالی این طرح از اعتبارات استانی تأمین می‌شود، ابراز کرد: این مسیر از میدان خرمشهر تا میدان 72 تن به طول 12 کیلومتر بوده که به‌صورت مشارکتی توسط شهرداری قم به انجام می‌رسد، به‌طوری‌که 6 کیلومتر توسط اداره کل راهداری و 6 کیلومتر توسط شهرداری صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اجرای طرح زمستانه راهداری استان عنوان کرد: 8 راهدارخانه استان با 94 نیرو با 110 دستگاه نمک‌پاش و دستگاه‌های سنگین برف‌روبی و نمک‌پاشی در این طرح تجهیز و آماده‌شده‌اند.

جمالی با تأکید بر تردد سالانه 60 میلیون خودرو در سطح راه‌های استان تصریح کرد: با مطالعات انجام‌شده 66 نقطه حادثه‌خیز در استان قم وجود دارد که متأسفانه تنها این نقاط شناسایی‌شده و هنوز اقدام خاصی برای ایمن‌سازی این نقاط صورت نگرفته است.

انتهای پیام/ت

60میلیون خودرو سالانه از محورهای استان قم عبور می کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار