اصفهان ظرفیت‌های خوبی در حوزه فعالیت‌های فرهنگی دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: اصفهان ظرفیت‌های خوبی در حوزه فعالیت‌های فرهنگی دارد و در مقیاس جایگاه و شأن فرهنگی آن باید فعالیت‌ها انجام پذیرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام محمدعلی انصاری در دیدار با رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان این‌که اگر تعامل در حوزه فعالیت‌های فرهنگی وجود داشته باشد کارها به خوبی پیش می‌رود، اظهار داشتت: اعضای شورای اسلامی شهر به عنوان منتخبان مردم در حوزه قانون‌گذاری در خدمات شهری بوده و تعامل و همراهی با آنان به ویژه در حوزه‌های فرهنگی بسیار مؤثر است.

وی افزود: یکی از شهرهای مهم کشور عزیزمان در حوزه فرهنگ، اصفهان بوده و بدون شک لازم است اصلی‌ترین کارهای فرهنگی در شهر اصفهان برنامه‌ریزی شود و مدیریت شهری نقش مهمی در این حوزه دارد، البته در کنار این نباید از سایر شهرستان‌های استان غفلت شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: اصفهان ظرفیت‌های خوبی در حوزه فعالیت‌های فرهنگی دارد و در مقیاس جایگاه و شأن فرهنگی آن باید فعالیت‌ها انجام پذیرد.

وی با تأکید بر اینکه فعالان فرهنگی لازم است پیشگام تعامل و همراهی باشند، تصریح کرد: در حوزه سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری باید تمرکز داشته باشیم اما در حوزه اجرا تنوع سبب توانمندسازی می‌شود.

انصاری پیشبرد اخلاق و ارزش‌های اسلامی را از جمله وظایف مهم ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و گفت: بخش مهمی از کارهای قرآنی به عنوان محور فعالیت‌های فرهنگی و همچنین مسؤولیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی با بیان این‌که متکفل بحث کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، خاطرنشان کرد: لازم است بحث اقتصاد فرهنگ و هنر و همچنین بحث رسیدگی و تکریم هنرمندان تقویت شود.

فتح ‌الله معین نیز در این جلسه با اشاره به مظلومیت بخش فرهنگ اشاره و ابراز کرد: گستردگی جمعیت در شهر اصفهان نیازمند کار فرهنگی فشرده و متراکم است و با هم‌افزایی دائمی و مشارکت مستمر می‌توان به نتیجه کارها امیدوار بود، همچنین لازم است تقویم فرهنگ سال تدوین و وقایع فرهنگی و مناسبت‌های در طول سال پررنگ شود.

وی با تأکید بر لزوم برگزاری جلسات ایجاد زمینه فعالیت و تجلیل از هنرمندان مطرح کرد: باید زمینه‌های همکاری شورای اسلامی شهر را با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و هم با کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان گسترش دهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان این‌که درصدی از سهام شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی سهم شهرداری است، خاطرنشان کرد: نمایشگاه کتاب می‌تواند با حضور ناشران استان و کشور برگزار شده تا نمایشگاه با شور بیشتری برگزار شود.

فریده روشن رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه عنوان: اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگی کشور سابقه خوبی دارد و انتظار این است تا برآوردی برای آینده داشته باشیم.

وی با بیان این‌که نیازمند هم‌افزایی با سایر ارگان‌های فعال در حوزه فرهنگ هستیم، ادامه داد: مدیریت شهری در بخش فرهنگ و هنر با توجه و نگاه به آینده باید فعالیت داشته باشد، در بحث حمایت از بخش فرهنگی و صنایع خلاق هم با هم‌افزایی می‌توان فعالیت کرد.

علیرضا نصر اصفهانی نائب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه شورای اسلامی شهر اولویت کارهای خود را بر اساس کارهای فرهنگی قرار داده است، گفت: لازم است وجود مشکلات فرهنگی را پذیرا بوده و برای برنامه‌های آینده امیدوار باشیم؛ وحدت و همدلی در کنار تضارب آرا با پرهیز از موازی‌کاری باید در دستور کار فعالیت‌های فرهنگی قرار گیرد.

محمد عیدی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان نیز اذعان کرد: لازم است به جای نگاه کارکردی به فرهنگ نگاه سازمانی باید داشته باشیم؛ خلأ فراغت در شهر اصفهان وجود دارد و لازم است تقویم فرهنگی شهر اصفهان تدوین شود.

پرویز طاهری سرپرست معاونت فرهنگی هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز در این جلسه با بیان این‌که برگزاری نمایشگاه کتاب اصفهان از 10 تا 14 بهمن ماه در اصفهان برنامه‌ریزی شده است، عنوان کرد: ظرفیت نمایشگاه کتاب اصفهان نزدیک به 400 ناشر از سراسر کشور بوده و رصد عناوین کتب عرضه شده در نمایشگاه بر عهده اداره‌کل است.

وی در ادامه به بیان توضیحاتی پیرامون جزئیات نحوه برنامه‌ریزی برگزاری نمایشگاه کتاب پرداخت.

طبق این گزارش دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با حضور حجت‌الاسلام معتمدی معاون اداری مالی و پرویز طاهری سرپرست معاونت فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان دوم دی ماه در شورای اسلامی شهر اصفهان انجام شد. 

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.