راه اندازی اتوبوس ديابت به زودي در همدان

مسئول مرکز‌ ديابت همدان با بيان اينکه يک هزار‌ نفر در همدان عضو انجمن ديابت هستند گفت: به زودي اتوبوس رايگان ديابت در همدان راه اندازي مي‌شود‌.

راه اندازی اتوبوس ديابت به زودي در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ صغري کوثري اظهار داشت: پيشنهاد راه اندازي اتوبوس ديابت به منظور غربالگري ديابت در سطح شهر را به شهرداري داده ايم که خوشبختانه مورد موافقت شهرداري قرار گرفته و تلاش مي کنيم‌ تا قبل از پايان سال٬ اين اتوبوس در شهر به حرکت درآيد.

وي با بيان اينکه تهيه اتوبوس برعهده شهرداري است٬ تصريح کرد: مردم مي‌توانند با سوار شدن بر اين اتوبوس توسط کارشناسان و‌ پزشکان٬ به صورت رايگان معاينه و غربالگري ديابت شوند.

مسئول مرکز ديابت و مديرعامل انجمن ديابت استان در‌ بخش ديگري از گفت‌و‌گو به فعاليت‌هاي انجمن ديابت اشاره کرد و‌ افزود: از ابتداي ارديبهشت امسال تا کنون هزار‌ نفر از افراد مبتلا به ديابت در انجمن ديابت ثبت نام کرده اند.

کوثري با بيان اينکه در همدان پنج الي شش درصد جامعه شهري و در روستاها نيز سه درصد جمعيت٬ به بيماري ديابت مبتلا هستند٬ ابراز کرد: 90 مبتلايان٬ ديابتشان از نوع تيپ دو و 10 درصد نيز تيپ يک است.

وي‌ افزود: هدف ما از برگزاري انجمن ديابت٬ ارائه آموزش‌هاي فردي و ‌گروهي به مبتلايان و کنترل بيماري براي پيشگيري از عوارض آن است.

مسئول مرکز ديابت همدان اظهار داشت: علاوه بر آموزش‌هايي که به بيماران‌ديابتي مي‌دهيم٬ به مدارس مي‌رويم و به دانش‌آموزان راه‌هاي پيشگيري از ديابت و ‌نقش تغذيه و ورزش در پيشگيري از ديابت را آموزش مي‌دهيم.

کوثري‌ با بيان اينکه براي عضويت در انجمن ديابت و ‌بهره‌مندي از‌خدمات آن هيچ گونه محدوديت سني وجود ندارد٬ ابراز کرد: در انجمن ديابت همدان از کودک دو‌ ساله تا سالمند 90 ساله عضو‌ هستند.

وي گفت: از آنجا که ابتلا به ديابت در مراحل اوليه هيچ علامتي ندارد بنابراين با غربالگري و شناسايي زود هنگام اين بيماري مي‌توان از عوارض خطرناک‌‌ آن پيشگيري کرد.

مديرعامل انجمن ديابت همدان افزود: اگر ارگان‌ها و دستگاه‌هاي اداري از ما دعوت کنند٬ حتما براي غربالگري و شناسايي ديابت به مراکز آن ها مراجعه‌ مي‌کنيم و مورد غربالگري قرار مي‌دهيم.

کوثري در بخش‌ ديگري از گفت‌و‌‌گو به راه اندازي مرکز ديابت در بيمارستان بعثت همدان اشاره کرد و ‌گفت: پس از شناسايي ديابت در بيماران٬ آن‌ها مي توانند براي انجام‌ آزمايش‌هاي تکميلي٬ دريافت مشاوره و آموزش٬ تغذيه و ‌رژيم‌ درماني به اين مرکز مراجعه‌ کنند.

انتهای پیام/ د

عضویت هزار نفر در انجمن دیابت همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.