رئیس سازمان مدیریت بوشهر:

اعتبارات هزینه‌ای استانی افزایش می‌یابد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر با اشاره به افزایش اعتبارات هزینه‌ای استانی، گفت: توجه ویژه‌ای به اشتغال فراگیر و تولید در بودجه سال آینده شده است.

اعتبارات هزینه‌ای استانی افزایش می‌یابدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رضا عوض‌پور عصر یکشنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر با تشریح ویژگی‌های لایحه بودجه سال ۹۷ اظهار داشت: در بودجه سال ۹۷ توجه ویژه‌ای به موضوعات مختلف از جمله آب، محیط زیست، حمل و نقل دریایی و ریلی، مسکن و بافت‌های فرسوده و تقویت بنیه دفاعی شده است.

وی افزود: دولت در بودجه سال ۹۷ توجه ویژه‌ای به اشتغال فراگیر و تولید داشته است و علاوه بر این از طریق مداخلات سیاسی همانند مشوق‌های بیمه‌ای سهم کارفرما، کارورزی دانش آموختگان، مهارت آموزی در محیط واقعی و سایر سیاست‌ها زمینه‌های اشتغال را فراهم خواهد آورد.

عوض‌پور اضافه کرد: یکی از رویکردهای ایجاد اشتغال در بودجه سال ۹۷ ایجاد اشتغال از طریق فراهم آوری فرصت مشارکت عمومی و خصوصی در خصوص پروژه‌های عمرانی است.

توجه ویژه به عدالت اجتماعی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر خاطرنشان کرد: یکی دیگر از رویکردهای بودجه، توجه به عدالت اجتماعی از طریق حذف فقر و بهبود بهداشت و سلامت مردم است.

وی با اشاره به اینکه دولت در یارانه مستقیم به گروه‌های نیازمند توجه ویژه‌ای کرده است، ادامه داد: در حال حاضر ۴۱.۸ میلیون نفر یارانه نقدی دریافت می کنند که با حذف دهک‌های بالای درآمدی جامعه این میزان به ۲۲.۸ میلیون نفر کاهش پیدا خواهد کرد.

عوض پور بیان کرد: دولت در سال ۹۷ سهم کمک‌های پیش‌بینی شده به اقشار آسیب پذیر را به بیش از ۲ برابر سال ۹۶ افزایش خواهد داد.

افزایش قیمت حامل‌های انرژی

وی با اشاره به افزایش قیمت حامل‌های انرژی در لایحه بودجه سال آینده افزود: همه درآمدهای حاصله از این محل صرفا صرف ایجاد اشتغال و تولید خواهد شد و دولت به هیچ وجه ریالی از این درآمدها را صرف بودجه هزینه‌ای خود نخواهد کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر گفت: در صورت اجرای مفروضات بودجه پیش‌بینی می‌شود که رشد تولید ناخالص داخلی معادل با ۵ درصد با احتساب نفت و ۵.۴ درصد بدون احتساب نفت ایجاد شود و بر همین اساس نرخ بیکاری در سال ۹۷، معادل ۱۱.۳ و درصد تورم معادل ۸.۹ خواهد بود.

وی افزود: از دیگر رویکردهای دولت لایحه بودجه سال ۹۷، استقرار بودجه‌ریزی مبنی بر عملکرد است که در همین راستا ۳۴۰ دستگاه ردیف ملی و همچنین ۱۰۰ درصد دستگاه‌های اجرایی استان ملزم به اجرای بودجه ریزی عملیاتی شده‌اند.

ساماندهی ردیف‌های متفرقه

عوض‌پور اضافه کرد: از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد بودجه سال ۹۷، ساماندهی ردیف‌های متفرقه است که طی آن ردیف‌های متفرقه از ۳۳۷ به ۱۳۸ ردیف کاهش یافته است و سهم اینگونه اعتبارات از ۵۲ درصد در سال ۹۶ به ۱۱.۸ درصد در سال ۹۷ کاهش یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر بیان کرد: در راستای رویکرد تمرکز زدایی دولت، سهم اعتبارات هزینه‌ای استانی از ۴.۳ درصد در سال ۹۶ به ۲۴.۳ در بودجه سال آینده افزایش یافته است.

وی افزود: در همین راستا اعتبارات هزینه‌ای آموزش و پرورش، بنیاد شهید و سازمان مدیریت و برنامه ریزی به استان‌ها واگذار شده است.

عوض‌پور ادامه داد: در بخش اعتبارات سرمایه‌ای نیز سهم اعتبارات استانی بیش از ۳۰ درصد برآورد می‌شود و علاوه بر آن، اعتبار ۶۸۶ طرح ملی تملک دارایی سرمایه‌ای به استان‌ها واگذار شده است.

انتهای پیام/پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.