رونمایی 4 کتاب در کنگره آیت‌الله آقانجفی همدانی

قائم مقام کنگره ملی مرحوم آیت‌الله آقا نجفی همدانی از چاپ و رونمایی 4 کتاب در کنگره آیت‌الله آقانجفی همدانی خبر داد.

رونمایی 4 کتاب در کنگره آیت‌الله آقانجفی همدانیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  امیر ربانی‌یکتا قائم مقام کنگره ملی مرحوم آیت‌الله آقا نجفی همدانی با اشاره به گرامی داشت یاد و مقام عالم ربانی آیت‌الله آقانجفی همدان گفت: این کنگره بزرگ ملی در 6 و 7 دی ماه برگزارخواهد شد.

وی با بیان اینکه مرحوم آیت‌الله آقانجفی همدانی از شخصیت‌های دارای ابعاد وجودی بسیار ارزنده‌ای است، ادامه داد:  آیت‌الله آقانجفی همدان از علمایی هستند که در نجف درس خوانده و اساتیدی چون آیت‌الله نائینی، آیت‌الله قروی اصفهانی و استاد اخلاق و عارف سالک نامی سید علی آقاقاضی را درک کرد‌ه‌اند.

 وی با اشاره به اینکه آیت‌الله آقانجفی از علم بالا و تهذیب نفس خوبی برخوردار شدند، افزود: تمام تحصیل و مجاهدت علمی و عملی آیت‌الله آقانجفی در تألیف 18 جلد تفسیر قرآن به نام انوار درخشان و تفسیری بر اصول کافی تجلی کرده و در دسترس مردم و علاقمندان است.

 قائم مقام کنگره ملی مرحوم آیت‌الله آقا نجفی همدانی دومین  ویژگی آیت‌الله نجفی را فردی اجتماعی، مردم‌دار و همراه با مردم دانست و گفت: آیت‌الله آقانجفی همدان با اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل جوان ارتباط داشتند و با اینکه وی از کهولت سن برخوردار بود اما بسیار ارتباط خوبی با جوانان داشت و جوانان در مسجد و منزل ایشان رفت و آمد داشته و کسب علم و فیض می‌کردند.

 وی سومین ویژگی این عالم بزرگ را انقلابی بودن او دانست و افزود: این عالم ربانی پشتیبان نظام به ویژه حضرت امام خمینی (ره) و ولایت فقیه بودند و بعد از ارتحال امام(ره) نیز خیلی محکم و استوار از مقام معظم رهبری حمایت ارزنده‌ای داشتند.

 ربانی‌یکتا ادامه داد: این مجموعه ویژگی‌ها از آیت‌الله آقانجفی شخصیتی شکل داد که برای جامعه و جوانان و نیروهای انقلابی بسیار جذاب بود و کنگره نیز در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری که در خصوص حوزه انقلابی مطالبی را بیان کرده‌ بودند، کار انجام داده و این عالم مفسر قرآن را به جامعه معرفی کنیم.

 وی به اقدامات انجام شده برای برگزاری کنگره آیت‌الله آقانجفی اشاره کرد و اظهار داشت: در این کنگره از فرهیختگان حوزه و دانشگاه و بزرگانی از قم دعوت شده و آیت‌الله رضا استادی ازعلمای بزرگ قم و وزیر ارشاد به عنوان سخنرانان اجلاسیه این کنگره در روز 7 دی در سالن پردیس دانشگاه علوم پزشکی خواهند بود.

 قائم مقام کنگره ملی مرحوم آیت‌الله آقا نجفی همدانی ارائه مقالات برتر و پخش تصاویر و بیاناتی از مرحوم آیت‌الله آقانجفی را جزو بخش‌های دیگر این کنگره دانست و گفت: پخش بیانات و فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص این کنگره نیز یکی از بخش‌های اصلی و مهم کنگره به شمار می‌رود.

 وی از برگزاری نمایشگاه معرفی بزرگان و علما در حاشیه اجلاسیه کنگره خبر داد و گفت: در کنار اجلاسیه، مراسم بخش مردمی کنگره نیز چهارشنبه 6 دی ماه در مسجد مهدیه است و از عموم مردم برای شرکت در این برنامه دعوت می‌شود.

 ارسال 60 عنوان مقاله به کنگره آیت‌الله آقانجفی

 ربانی‌یکتا تعداد مقالات ارسال شده از سراسر کشور به این کنگره را 60 عنوان دانست و گفت: این مقالات توسط هیأت داوران بررسی و امتیازبندی شده است که از بین مقالات برتر که دارای  کسب نمره قبولی شدند، مجموعه کتاب و مقالات علمی به چاپ رسیده و در اجلاسیه رونمایی می‌شود.

 وی از چاپ کتاب زندگی‌نامه آقانجفی و مجموعه خاطراتی که دیگران از وی داشتند، خبر داد و افزود: تقریرات آقانجفی که در قالب 300 صفحه دست نوشته از درس آیت‌الله نائینی نگاشته‌اند، بدست آمده که در کنگره یک فصل از این تقریرات چاپ و رونمایی خواهد شد.

 قائم مقام کنگره ملی مرحوم آیت‌الله آقا نجفی همدانی خاطرنشان کرد: امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم مجموعه تقریرات آقانجفی را در قالب یک کتاب در اختیار حوزه‌های علمیه قرار دهیم تا مورد استفاده طلاب، علما و فضلا قرار گیرد که سرمایه بزرگی برای حوزه‌های علمیه است.

 وی اضافه کرد: مجموعه کتاب نکات ناب از انوار درخشان که در قالب یک بسته 10 جلدی از آن ارائه خواهد شد، چاپ شده و در روز اجلاسیه رونمایی می‌شود و علاقمندان، طلاب و جوانان می‌توانند از آن استفاده کنند.

 ربانی‌یکتا با اشاره به اینکه ویراستاری و روان‌سازی 18 جلد از کتاب انوار درخشانو 6 جلد شرح بر اصول کافی آقانجفی در حال اجراست، گفت: در اجلاسیه کنگره از هر یک از این کتب روان‌سازی شده یک جلد رونمایی خواهد شد.

 وی با بیان اینکه مراسمی نیز روز 8 دی ماه در جوار مرقد این عالم بزرگ در مشهد برگزار می‌شود، افزود: در این روز مراسمی برای تجلیل از این عالم بزرگ در صحن دارالزهد آیت‌الله آقانجفی همدانی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ج


رونمایی چند جلد کتاب آیت الله آقا نجفی هدانی درکنگره ملی

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار