واکنش تند کابل به اظهارات سفیر پاکستان در سازمان ملل

وزارت دفاع افغانستان در واکنش به اظهارات سفیر پاکستان در سازمان ملل گفت: گروه های تروریستی در پاکستان مستقرند و سپس به افغانستان فرستاده می‌شوند.

واکنش تند کابل به اظهارات سفیر پاکستان در سازمان مللبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت دفاع افغانستان در واکنش به اظهارات «ملیحه لودی»، سفیر پاکستان در سازمان ملل مبنی بر وجود پایگاه های امن گروه های تروریستی در خاک افغانستان گفت: سفیر پاکستان در سازمان ملل متحد از وضعیت منطقه خبر ندارد.

جنرال «دولت وزیری»، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان اظهار داشت: از ایالات متحده آمریکا گرفته تا کشورهای عضو ناتو و تمام جهان به این موضوع اعتراف می‌کنند که مراکز تروریست ها در پاکستان است؛ «شورای کویته»، «شورای پیشاور» و «شورای میرانشاه»، «مولوی منصور»، «ملا محمد عمر»، «اسامه بن لادن» و «شبکه حقانی» همه در پاکستان مستقرند و سپس به افغانستان فرستاده می‌شوند.

پیش از این، لودی در سازمان ملل متحد گفته بود که پایگاه‌های امن تروریست ها در پاکستان وجود ندارد و این افغانستان است که تروریست ها توانسته‌اند در ۴۰ درصد خاک آن پایگاه‌های امن بسازند؛ یعنی جایی‌که دولت هیچ حاکمیتی ندارد.  

وزارت دفاع افغانستان با رد سخنان سفیر پاکستان در سازمان ملل متحد تاکید کرد: ارتش افغانستان بر ۳۴ ولایت این کشور کنترل دارد و مخالفین افغانستان نمی‌توانند به‌طور آشکار فعالیتی داشته باشند اما در جنگ چریکی هیچ‌کس نمی تواند ادعای حاکمیت مطلق بر یک منطقه را داشته باشد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار