سعادت در گرو آمیختن علم با عمل

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت:علم آمیخته با عمل، سعادت را به همراه خواهد داشت .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛   آیت الله زین العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در دیدار با جمعی از مسئولان آموزش و پرورش گیلان که به مناسبت  سالروز تاسیس نهضت سواد آموزی برگزار شد گفت : علم آمیخته با عمل سعادت را به همراه دارد.

وی افزود : فعالان حوزه سواد آموزی با افزایش شاخص سواد جامعه اقدامی بزرگ و خیرخواهانه انجام می دهند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه در حال حاضر در بسیاری از کشورها از علم برای تخریب بشریت استفاده می شود گفت : علم بدون تقوا بسیار خطرناک تر از جهل است.

آیت الله  زین العابدین قربانی با قدردانی از فعالان حوزه تعلیم و تربیت گیلان گفت :  کار این افراد بسیار ارزشمند است به دلیل اینکه با تربیت نسلی پویا و دانشمند جامعه را به سمت روشنگری و سعادت رهنمون می کنند.

وی همچنین به ۱۵ دی سالروز تشکیل نهاد گزینش کشور هم اشاره کرد و گفت : مسوولیت گزینش معلمان متعهد و متخصص بسیار سنگین است اما نباید در گزینش افراد به گونه ای عمل کرد که با آبروی آنان بازی شود.

مهد ی حاجتی  مدیر کل آموزش و پرورش گیلان هم افزود  : هم اکنون ۹۶ درصد از جمعیت  گیلان باسواد هستند و دراین زمینه استان در رتبه چهارم کشور قرار دارد.

وی  با بیان اینکه  هم اکنون ۵۰ هزار گیلانی 10 تا ۴۹ سال بی سواد هستند تصریح کرد : هزارو 505 نفر هم اکنون به 9 هزار و 250 سواد آموز آموزش می دهند.

 

انتهای پیام/م.ع

 لزوم آمیختگی علم با عمل برای رسیدن به تقوا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.