رئیس سازمان ثبت احوال کشور در سفر به اراک خبرداد؛

راه اندازی ۸۰۰ ایستگاه سیار صدور کارت ملی هوشمند در کشور

رئیس سازمان ثبت احوال کشور در سفر به اراک از تدارک برای راه اندازی ۸۰۰ ایستگاه سیار در کشور خبرداد.

حمید درخشان نیا معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال کشور در حاشیه بهره برداری از ایستگاه سیار خدمات کارت ملی هوشمند در موسسه خیریه جامع سالمندان در اراک در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ با بیان اینکه تاکنون حدود ۱۰۰ ایستگاه در نقاط مختلف کشور راه اندازی شده گفت:  پیش بینی شده ۸۰۰ ایستگاه سیار در کشور راه انداری شود.

درخشان نیا افزود:طرح ایستگاه‌های سیار خدمات کارت ملی هوشمند به منظور کمک به افرادی که توانایی مراجعه به دفاتر پستی را ندارند، در دستور کار ثبت احوال قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ۲۰ میلیون نفر از جمعیت کشور باید تا پایان سال نسبت به ثبت نام و صدور کارت ملی هوشمند اقدام کنند اضافه کرد: انتظار است افرادی که نسبت به دریافت کارت ملی هوشمند دریافت نکرده اند هر چه سریعتر نسبت به ثبت نام و دریافت این کارت اقدام کنند.

معاون وزیر کشور ادامه داد: تاکنون بیش از ۳۰ میلیون کارت هوشمند ملی در کشور صادر شده و در مجموع باید ۶۰ میلیون ایرانی واجد شرایط بالای ۱۵ سال تا پایان سال ۹۷ این کارت را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال بیش از ۴۸۱ هزار ازدواج و ۱۳۳ هزار و ۳۶۶ طلاق ثبت شده گفت: در این مدت یک میلیون و ۱۳۸ هزار و ۲۴۶ ولادت هم ثبت شده که ۵۸۶ هزار و ۲۰۵ نوزاد پسر و ۵۵۲ هزار ۴۱ نوزاد دختر هستند.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور بیان کرد: نسبت پسر‌ها به دختر‌ها هم به ازا‌ی هر ۱۰۰ دختر ۱۰۶ پسر متولد شده و همچنین میانگین سن مادران برای زایمان نخست ۲۸ سال و ۱۰ ماه و پدران هم ۳۳ سال است.

وی با اشاره به اینکه در ۹ ماهه امسال ۲۷۶ هزار و ۳۹۲ فوت در کشور به ثبت رسیده و نرخ عمومی مرگ ومیر هم ۴.۷ است افزود: در این مدت هزار و ۷۶ ازدواج ثبت شده مربوط به زنان سالمند بالای ۶۰ سال و هفت هزار و ۸۱۲ ازدواج مربوط به مردان سالمند بالای ۶۰ سال است.

برای رفاه حال معلولین و سالمندان امروز اولین ایستگاه سیار صدور کارت هوشمند ملی در استان مرکزی در موسسه خیریه جامع سالمندان در اراک با حضور معاون وزیر کشور و رئیس ثبت احوال کشور افتتاح شد.


انتهای پیام / ج


سخنان رئیس سازمان ثبت احوال کشور در اراک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.