امحاء زباله های عفونی در ایلام

مدیریت و دفع زباله های عفونی و بیمارستانی از مهم ترین معضلات شهر نشینی است که اگر درست و اصولی انجام نشود تبدیل به تهدید جدی برای سلامت شهروندان می شود.

امحاء زباله های عفونی در ایلامبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  ایلام؛ طبق آمار وزارت بهداشت ودرمان پزشکی ،بیمارستان های  ایران، روزانه400تن پسماند تولید می کنند و باید در کیسه های مخصوص جمع آوری شوند همچنین باید در محیط ازمایشگاه با استفاده از دستگاه اتوکلاو استریل شود.

جمع آوری زباله های بیمارستانی و مراکز آزمایشگاهی چند وقتی است که بانظارت اداره حفاظت و محیط زیست شهرستان ایوان در حال انجام است.

محمودی مدیر سازمان حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت:در راستای اجرای مصوبات کار گروهی و مدیریت پسماند شهرستان ،مقرر گردیده کلیه مراکز درمانی و آزمایشگاهی شهرستان نسبت به بی خطر سازی و امحائ پسماند های پزشکی تولید شده اقدام نمایند.

منطقه شیش دار در ایلام مرکز مدیریت پسماند عفونی این استان است.

به گفته تقی پور مسئول مرکز پسماند؛ این منطقه بخش مدیریت پسماند عفونی دانشگاه علوم پزشکی است که با همکاری بخش خصوصی انجام میگیرد و بعد از اینکه زباله ها وارد دستگاه شدند طی مراحلی ضدعفوی و آبریزی و همچنین کیسه ی آنها به صورت اتوماتیک توسط دستگاه پرس می شود.

بی خطر کردن و محدود سازی زباله ای عفونی در این مکان گاهی در جهت حفظ محیط زیست و پاک سازی طبیعت است.

 

انتهای پیام/ع

دفع زباله های بيمارستانی در ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.