تجمع تاکسی داران در اعتراض به تاکسی‌های اینترنتی

صد نفر از رانندگان تاکسی در شهر یاسوج در اعتراض به فعالیت تاکسی‌های اینترنتی روبروی شورای شهر تجمع کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ به گفته این رانندگان، برخی تاکسی‌های اینترنتی که بدون گذراندن مراحل قانونی و کسب مجوز از دستگاه‌های ذی ربط به جابجایی مسافر با قیمت ارزان‌تر اقدام کردند.

تجمع کنندگان اعلام کردند: فعالیت تاکسی‌های اینترنتی منجر به بیکاری آنان شده به طوری که توان پرداخت قسط‌های تسهیلات بانکی که برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی دریافت کرده اند را ندارند.

رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج در جلسه فوری با این رانندگان با بیان اینکه در همه شهر‌های کشور تاکسی اینترنتی وجود دارد و تاکسی داران باید خود را با این شرایط وفق دهند گفت: استفاده از تاکسی‌های اینترنتی به دلیل ارزان‌تر بودن، به نفع مردم است و ما منافع عموم را ترجیح می‌دهیم.

هدایت اکبری افزود: هرکدام از رانندگان تاکسی‌های عمومی که متقاضی باشند می‌توانند مراجعه کنند تا در ناوگان تاکسی اینترنتی به کار گرفته شوند.

وی درخصوص نداشتن مجوز برخی از تاکسی‌های اینترنتی هم گفت: تاکسی‌هایی که بدون مجوز به فعالیت و جابجایی بار و مسافر اقدام کرده اند تخلف محسوب می‌شود و سازمان حمل و نقل و بار و مسافر یاسوج باید از فعالیت آن‌ها جلوگیری کند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل، بار و مسافر یاسوج در جمع رانندگان تاکسی‌های عمومی گفت: ۳ هزار و ۷۰۰ مشترک خودرویی در یاسوج وجود دارد که نسبت به جمعیت این شهر زیاد بوده و شهر یاسوج از این لحاظ اشباع شده است.

سجاد بهرامی افزود: قطع شدن یارانه تاکسی‌های عمومی، پرداخت هزینه سوخت خودرو و پرداخت دو برابری حق بیمه توسط رانندگان در سال ۱۳۹۶ این رانندگان را با مشکلات زیادی از جمله کاهش درآمد و پرداخت اقساط تسهیلات مواجه کرده است.

وی گفت: برای یکپارچه سازی و هماهنگی بیشتر بین تاکسی‌های عمومی، بی سیم و اینترنتی در شهر یاسوج، طرح ساماندهی این تاکسی‌ها در دست اقدام است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل، بار و مسافر یاسوج با اشاره به اشباع شدن ناوگان حمل و نقل و بار و مسافر در شهر یاسوج افزود: اعطای مجوز صرفاً از طریق شورا‌های ترافیک شهرستانی و استانی و بخشنامه‌های ابلاغی از وزارت کشور صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/غ

ساماندهی تاکسی های عمومی در یاسوج

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.